Zpět na
postup

Ořechovka

Garant: Michal Gajdzica
(michal.gajdzica@o2.cz)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

charakteristika Ořechovky

František Šíma:

Ořechovka by měla být klidnou rezidenční čtvrtí s úchvatnou architekturou.

Jakékoliv úpravy veřejného prostoru by měly být dělány s ohledem na jedinečnost této lokality. Moderní architektonické realizace rozhodně nejsou vhodné pro tuto lokalitu.

28. 2. 2018, 12:40
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1a-0

Senka Příhodová:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 17:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-0-0
 
 

Unikátní vilová čtvrť s konceptem zahradního města

Michal Gajdzica:

Ořechovka je zcela jedinečná vilová čtvrť jejíž koncept vychází z nadčasového projektu architektů Jaroslava Vondráka a Jana Šenkýře. Je příkladným vzorem urbanizmu s velkorysým pojetím veřejného prostoru v němž vyniká architektonická struktura z období první republiky. Oblast představuje urbanistický celek, který již nelze s ohledem na její výjimečnou polohu (nedaleko pražského hradu) a terén napodobit. Lokalita vyniká svým geniem loci a patří k nejpříjemnějším místem pro bydlení v Hl. městě Praze. Svým řešením naplňuje koncept zdravého bydlení uvnitř města. Zcela oprávněně ji byl přiznám statut památkové rezervace. I díky tomu byly necitlivé zásahy do této lokality minimální ve srovnání s jinými oblastmi.

5. 3. 2018, 22:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1a-1

Senka Příhodová:

Souhlasím, tento stav je nutné zachovat a tuto vzácnou lokalitu nadále chránit.

28. 3. 2018, 17:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-1-0
 
 

Klidová zóna

Pavel Charvát:

Ořechovka je vzácná tím, že jde o vilovou čtvrť/zahradní město s vysokým podílem zeleně s téměř ideální polohou ve velké městské aglomeraci. Dobrá dostupnost do centra veřejnou dopravou, blízkost Pražského hradu, ale i rekreačních oblastí jako je Šárka nebo Hvězda. Přitom zatím stranou od turistů, developerů a dalších rušivých vlivů. Je zde řada architektonicky zajímavých objektů, několik dětských hřišť, zahrádkářská kolonie. Tento charakter by měl být za každou cenu udržen.

9. 3. 2018, 06:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1a-2

Senka Příhodová:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 17:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-2-0
 
 

Gabriela Sochorová:

Ořechovka by měla i nadále zůstat klidovou zónou (s dostatečným množstvím zeleně) vhodnou pro rodinný život.

11. 3. 2018, 16:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-3

Ořechovka by si měla zachovat ráz, který má

Monika van den Berg:

Ořechovka je unikátní architektonický celek, koncipvaný jednotně, se svým vlastním centrem: objekt s bývalým kinem, restaurací, bývala zde také původně pošta a další služby. Ořechovka by si měla zachovat svůj jedinečný vzhled. Centrum by mělo ožít.
Pokud by došlo k záístavbě - již se staví v oblasti kasáren, pak je třeba pamatovat na to, jak bude řešeno parkování.

22. 3. 2018, 19:46
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1a-4

Ořechovka - projekt, který předběhl dobu

Klára Winklerová:

Ořechovka je unikátní urbanistický celek, úspěšně uskutečněný projekt zahradního města s vlastním, dnes bohužel poněkud zanedbaným, centrem. Je to krásné a příjemné místo pro život, a to i díky své poloze prakticky v centru Prahy. Jedinečná atmosféra Ořechovky by měla být i budoucnosti zachována a její centrum by mělo znovu ožít.

23. 3. 2018, 11:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1a-5

Jedinečnost Ořechovky

Frantisek Vyskocil:

V Praze není vyjímečnější lokalita rodinných domu a vil, která tvoří jedinecny tvar “zahradního města”, než je Ořechovka. Tento ráz jí vtiskli nejenom architekti Vondrák a Šenkýř, ale i Freiwald, Dryak, a mnozí další. O autorech skvělých soliternich vil nemluvě. Proto by měla byt integrita této čtvrti v maximální možné míře zachována, bez nové výstavby či necitlivych zásahu do stávající zástavby.
Veškeré nezastavěné plochy by měly sloužit odpočinku, ideálně jako parky.

25. 3. 2018, 21:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-6

Jitka Mlejnková:

Ano, přesně tak, souhlasím

27. 3. 2018, 17:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-6-0
 
 

Senka Příhodová:

Naprosto souhlasím.

28. 3. 2018, 17:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1a-6-1
 
 

Zahradní město

Vít Hanousek:

Celou lokalitu vnímám jako zahradní město jehož hlavní předností je klid uprostřed zeleně. Celá lokalita Ořechovky je památková zóna a tak by se mělo i k Ořechovce přistupovat. Buďme vděčni za to v jaké podobě se čtvrť dochovala snažme se jí zakonzervovat i pro další generace. Je pro mně nepochopitelné jak mohl být vybrán jako vítězný návrh pro úpravu Macharova náměstí takový, který vyžaduje změnu územního plánu.

31. 3. 2018, 17:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1a-7

Unikátní a klidná vilová čtvrť úspěšně řešena jako projekt zahradního města

Michal Gajdzica:

Unikátní, nadčasový nenapodobitelný architektonický celek s úchvatnou architekturou prvorepublikových vil a velkoryse pojatým veřejným prostorem, který naplňuje koncept zdravého bydlení uvnitř města. Tato pámatkově chráněna lokalita by si měla i do budoucna zachovat charakter klidné rezidenční čtvrtě s minimem zásahů a veškeré nezastavěné plochy by měly sloužit pouze odpočinku.

13. 5. 2018, 21:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1a-SUM-0

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

zahradní město

Romana Plischková:

Líbí se mi koncepce zahradního města s centrálním náměstím a vybaveností. Líbí se mi klid a harmonie lokality.

26. 2. 2018, 21:52
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-0

Urbanizmus a architektura lokality

Michal Gajdzica:

Kvalita lokality vychází z jejího urbanistického řešení založeném na principech zahradního města. Hodnotná je nejenom architektura jednotlivých domů a vil vystavěných v období první republiky, ale i množství zeleně a vzájemného propojení dílčích celků budovaných ve třech různých časových obdobích. Někde různorodá, někde uniformní architektura různých stylů na sebe nekonfliktně navazuje a vytváří jedinečný celek. Krásné jsou nejenom jednotlivé domy a vily, ale i ústřední budova, budova bývalého Výzkumného ústavu cukrovarnického jako i střešovická vozovna. Příjemným místem k odpočinku je Macharovo náměstí a hřiště v ulici Pod Ořechovkou (Strouhák). Procházka Cukrovarnickou ulicí lemovanou vzrostlými stromy patří k těm nejhezčím v této části Prahy. Krása lokality spočívá v zachování její původní podoby z doby první republiky.

5. 3. 2018, 23:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-1

Helena Hančilová:

Souhlasím.

22. 3. 2018, 21:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-1-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlas.

28. 3. 2018, 17:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1b-1-1
 
 

Zeleň

Pavel Charvát:

Celou Ořechovku charakterizuje hodně zeleně v kombinaci zahrádek, parků a divoké zeleně kolem Buštěhradské dráhy. To má velký relaxační význam, pozitivní dopad na životní prostředí a poskytuje prostor překvapivě bohaté fauně. V našem zahrádkovém vnitrobloku mezi ulicemi Buštěhradská, Pevnostní a Dělostřelecká lze například pozorovat 30-40 druhů ptáků, motýli apod. 20 minut metrem od centra zcela neobvyklé.

9. 3. 2018, 06:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-2

Eva Dvořáková:

Souhlasim

29. 4. 2018, 12:07
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-2-0
 
 

Výhled z okna

Zuzana Charvátová:

Z okna vidím zahradu, stromy, hřiště, zelené těleso Buštěhradské dráhy, přes hotel Diplomat dohlédnu až na druhý břeh Vltavy. Na metro máme blízko, dostaneme se rychle po celé Praze. Procházky po Ořechovce, na Norbertov, na Hrad. Kromě provozu v Pevnostní celkem klid. Na vláčky jsme si zvykli a neruší nás. Jak dlouho to zůstane? Blíží se k nám okna Telehouse. Budou také svítit celé noci jako PPF Gate? Dostaneme se pohodlně a bezpečně pěšky na metro a do Dejvic až bude v provozu KES? A co bude místo Buštěhradské dráhy?

18. 3. 2018, 22:53
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-3

Klid uprostřed velkoměsta

Monika van den Berg:

Stále ještě - i když se okolo nás hodně staví Telehouse, PPF Gate, Blox- klid a zároveň život ve velkoměstě, blízko na metro, rychle v centru města. To jsou nesporné výhody života na Ořechovce. V současné době je ulice Pevnostní velmi rušná, řidiči objíždějí Vítězné náměstí. V době, kdy toto nebylo, jsme nevěděli, že žijeme v hlavním městě, takový tu byl klid.

22. 3. 2018, 19:55
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-4

Zelená čtvrť v centru Prahy

Klára Winklerová:

Ořechovka odjakživa okouzlovala množstvím zeleně v kombinaci s kvalitní, různorodou architekturou. Krása této lokality přetrvává i díky tomu, že se tento jedinečný celek od doby své výstavby prakticky nezměnil, šlo tedy o projekt v pravém slova smyslu nadčasový. Až na pár výjimek se jedná o příjemnou a klidnou rezidenční zónu, navíc v těsném sousedství historického jádra města - jen pár minut od Pražského hradu.

23. 3. 2018, 11:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-5

Kvalitní architektura: zeleň a klid

Frantisek Vyskocil:

Ořechovka je ojedinělá svým klíčovým charakterem zahradního města, které je v dochází vzdálenosti od Hradu a v přímém kontaktu jednak s historickým jádrem Prahy,druhak s parky typu Hvězdy a Letne.
Je zde klid, bezpečno, kvalitní architektura a urbanismus, dobre sousedske vztahy.

25. 3. 2018, 21:35
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1b-6

Senka Příhodová:

Souhlasím a věřím, že to tak zůstane i nadále.

28. 3. 2018, 17:11
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1b-6-0
 
 

Klid

Vít Hanousek:

Když pominu unikátní urbanistickou koncepci celé Ořechovky tak za jednu z nejvyšších hodnot považuji ticho a klid, který na Ořechovce stále panuje. Je až neuvěřitelné, že tak malý kousek od centra může existovat takováto oáza klidu. Hned na druhém místě považuji za hodnotné velké množství zeleně.

31. 3. 2018, 17:17
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1b-7

Neměnnost podoby lokality, úchvatná architektura, množství zeleně a klid kousek od hradu a historického centra

Michal Gajdzica:

Kvalita lokality vychází zejména z její koncepce zahradního města a skutečnosti, že se po celou dobu její existence nezměnila. Hodnotné je zejména množství zeleně a klid, architektura prvorepublikových domků a vil, poloha, výborná dostupnost hradu a historického centra. K nejcennějším prvkům lokality patří centrální - Macharovo náměstí.

13. 5. 2018, 21:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1b-SUM-0

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 14) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Rekreační lokality

Romana Plischková:

K moderní koncepci zahradního města patří zeleň a rekreační lokality. V lokalitě Ořechovka je několik relativně malých zelených ploch, které nejsou propojené, a rozhodně neslouží jako veřejná městská zeleň k rekreačním účelům. Zejména jde o plochy podél tratě, zejména tu ve vlastnictví města, kde je uzavřená zahrádkářská kolonie. Myslím, že zde by měl vzniknout moderní městský park s dětskými hřišti a volnými zelenými plochami přístupnými veřejnosti. Obdobně park proti centrální budově, podivně zastavěn tenisovými kurty a hlavně nevzhledným objektem šaten, který dnes slouží spíše jiným účelům.

26. 2. 2018, 21:48
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-0

zachovaní Ořechovky v současné podobě

Jaromír Mikeš:

Nesouhlasím s vámi, rušení zahrádkářské kolonie je zbytečné,parků a jiných míst na odpočinek je na Ořechovce dostatek. Celý Strouhalák je vždy volný a vždy je tam minimum lidí. Na co další parky .....?
Nevím proč nenechat lidem kteří se starají o zbytky zeleně na území Prahy. Je to dědictví našich předků tak proč změny. Nebo lobujete za nějakou developerskou firmu........Ořechovka je jedičná tím že se nemění. A o tom to je, zachovat v dnešním světě něco co je krásné.
Centrální park na Ořechovce stojí za úpravy, ale nikoli tak jak navrhuje pan Polách to je barbarství.Bohatě by stačilo upravit místo do podoby jak tomu bylo v roce 1927.

10. 3. 2018, 21:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-0-0
 
 

Jan Šebík:

Souhlasím s panem Mikešem. Úprava Macharova náměstí by měla být blíže původní koncepci než se měnit v duchu nových návrhů.

30. 3. 2018, 04:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-0-1
 
 

František Šíma:

Na Ořechovce je několik problémů:
1. Parkování nerezidentních aut v ulicích Spojená a Pod Ořechovkou
2. Velmi špatný stav centrální budovy
3. Po nastavení přednosti zprava pro celou oblast Ořechovky dochází k velmi častému porušování a je jen otázkou času kdy zde bude vážná nehoda. Možná by se mohla někdy dopravní policie podívat i do oblasti Ořechovky a toto pravidlo kontrolovat. Zatím zde nikdo toto pravidlo nekontroluje.

28. 2. 2018, 12:51
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-1

Centrální budova na Ořechovce

Monika van den Berg:

Ano, parkování nerezidentních aut v ulicích Spojená a Pod Ořechovkou
a velmi špatný stav centrální budovy mezi ulicemi Západní, Východní a Na Ořechovce.

22. 3. 2018, 19:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-1-0
 
 

Helena Hančilová:

Zcela souhlasím s tímto názorem.

22. 3. 2018, 21:52
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-1-1
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím, parkování během pracovního týdne je problematické i v dalších ulicích v této lokalitě. Dojíždějící Středočeši a další nerezidenti znepříjemňují již nyní každodenní život místních obyvatel. Tato situace je velmi nepříjemná a je nezbytně nutné ji urgentně řešit. Nejen Ořechovka, ale celá Praha 6, postrádá dostatečné množství odstavných parkovacích ploch s přímým napojením na MHD a na prodloužení metra trasy A na letiště. Plánované kapacitní parkoviště na Dlouhé míli (před letištěm) by jistě situaci značně zlepšilo. Tento projekt ovšem zřejmě někde zapadl a o prodloužení metra trasy A se přinejmenším mlčí....

28. 3. 2018, 17:24
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-1-2
 
 

Stav některých objektů, stavební zásahy a parkování

Michal Gajdzica:

Řada domů včetně ústřední budovy chátrá a vyžaduje rekonstrukci. Několik takových domů je zcela neobydlených a je zbytečně zanedbaných v důsledku neochoty anebo neschopnosti jejich majitelů tyto problémy řešit.
Jako pěst na oko působí některé nevzhledné domy postavené anebo upravené v éře socializmu (např. v ul. Na Dračkách, Na Pěkné vyhlídce). Nevzhledný je rovněž objekt zázemí tenisových kurtů na dolním konci Macharova náměstí oproti ústřední budově. Rušivě působí i garáže v dolní části ulice U Laboratoře a přístavba budovy Akademie vied v ul. Na Ořechovce v areálu bývalého Výzkumního ústavu cukrovarnického.
Úplně nepřijatelné je zbourání vily v ul. Pod Vyhlídkou ve vlastnictví společnosti Matraghi Design s ambicí jí nahradit objektem, který do této lokality nepatří a výrazně naruší její charakter.
Zcela nevyhovující je dopad zavedení parkovacích zón na Praze 6, zavedení kterých přesunulo parkování nerezidentů z Dejvic a Petřin do oblasti Ořechovky. Tento stav má výrazně negativní dopad na možnosti parkování obyvatel lokality a vyžaduje zásadní řešení

5. 3. 2018, 23:43
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-2

Senka Příhodová:

Souhlasím, centrální budova potřebuje rekonstrukci a oživení, bourání domů je nepřijatelné, parkování během pracovního týdne je problematické. Dojíždějící Středočeši a další nerezidenti znepříjemňují již nyní každodenní život místních obyvatel. Tato situace je velmi nepříjemná a je nezbytně nutné ji urgentně řešit. Nejen Ořechovka, ale celá Praha 6, postrádá dostatečné množství odstavných parkovacích ploch s přímým napojením na MHD a na prodloužení metra trasy A na letiště. Plánované kapacitní parkoviště na Dlouhé míli (před letištěm) by jistě situaci značně zlepšilo. Tento projekt ovšem zřejmě někde zapadl a o prodloužení metra trasy A se přinejmenším mlčí....

28. 3. 2018, 17:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-2-0
 
 

Zhoršující se životní prostředí

Pavel Charvát:

Negativa naší části charakterizují body z dotazu - doprava, zápach, bariéra a k tomu neustávající stavební činnost. Bydlíme v ulici Buštěhradská ve východní části lokality oddělené od vlastní Ořechovky ulicí Pevnostní, která představuje zásadní bariéru a náš hlavní zdroj problémů. Severní stranu ulice tvoří Buštěhradská dráha, která nám naopak ve stávající podobě nevadí. Problém číslo jedna je doprava. V plánech Prahy a Prahy 6 se řeší zejména Vítězné náměstí s (planou) nadějí, že pokud vyřešíme tento uzel vyřešíme vše. Přitom Pevnostní ulice je minimálně stejně přetížená a vede klidnou obytnou zónou. Na rozdíl od oblastí na obou stranách Pevnostní zde neplatí přednost zprava ani limit 30 km. Jedinou výjimkou je přechod z Buštěhradské na Ořechovku, kde třicítka platí. Není ale ani náhodou dodržována. Naprostá většina řidičů limity neuznává. Nezažili jsme ani jednu kontrolu rychlosti policií. Ulice Pevnostní je neustálým zdrojem hluku, smradu, prachu a nebezpečí pro chodce nebo cyklisty. Nechápeme, proč autobusové terminály jsou v centru. To vede k tomu, že Pevnostní denně projede několik desítek autobusů. K tomu se přidává neustálá stavební činnost. Od stavby metra Dejvická prakticky nepamatujeme klidový rok. Nejde přitom o stavby přímo v lokalitě, ale v blízkém okolí. Metro, hotel Diplomat, kancelářské budovy na Evropské, Blanka, teď telefonní ústředna, to vše má nepřímý ale zásadní dopad. Zejména hluk a prašnost jsou často za hranicí. A z plánu je vidět, že stav se nezlepší. Co udělá s Ořechovkou výstavba v oblasti stávajícího vojenského objektu je velký otazník, ale nic příjemného to nebude. Samostatnou kapitolou je parkování. Zřízení parkovacích zón jsme ocenili. Ukazuje se ale, že je nedostatečné a nakonec i nesystémové. Nesystémové ve smyslu, že jde o jakési minizóny v jednotlivých ulicích a část lokality zóny postrádá. Výsledkem je, že hlavní parkování se posunulo dál od metra do Ořechovky a současně je obsazeno každé místo v lokalitě, kde není výslovný zákaz. V krátké Buštěhradské ulici i přes existenci zóny parkuje denně kolem dvaceti aut nerezidentů a téměř se do ní nedá vjet. Přitom zákazy neporušují. Jediným rozumným řešením je rezidentní parkování v celé lokalitě jako zóně. Nevidím nejmenší důvod, proč vycházet nerezidentům vstříc. Navíc by se ušetřilo za malování ulic barevnými pruhy a stačily by značky na hranicích lokality. Stav je takový, že do 90-tých let bylo životní prostředí velmi špatné v době inverzí. Jinak to bylo příjemné místo. Pak došlo k dočasnému zlepšení hlavně plynofikací, ale posledních cca 15 let se z výše uvedených důvodů trvale zhoršuje a to po celý rok. Oblast kolem Pevnostní by si určitě zasloužila samostatnou studii a měření lokálního znečištění.

9. 3. 2018, 07:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-3

Co mi nejvíce vadí

Eva Dvořáková:

Souhlasím s komentářem Pavla Charváta. Dopravní situace je stále horší, auta, která nepatří rezidentům, parkují na všech možných i nemožných místech. Počet aut projíždějících Pevnostní ulicí se neustále zvyšuje, podobně i bezohlednost řidičů. Jediný bezpečný přechod - nad viaduktem - je zakončen schody ("Tahle země není pro starý" a na rozdíl od zmíněného filmu zřejmě ani pro mladý s kočárky).
Další přechod nad Dělostřeleckou ulicí je mnohými řidiči, přijíždějícími zdole od Gymnazijní, ignorován - museli by totiž přibrzdit při jízdě do kopce. Obzvlášť nebezpečný je tento přechod za tmy - svislé značení není osvětleno lampou - je ve stínu. Nabízí se zde porovnání např. s ulicí Cukrovarnickou, kde, přestože provoz aut je nesrovnatelný, každý přechod je osvětlen ještě dalšími lampami!
Také by mne zajímalo, jak je možné, že v klidové zóně (jak informuje značka na začátku Buštěhradské) sídlí firma Čermák a Hrachovec, která má deponii na místě, kde bývala dvě hřiště nejprve Sokola a později VŠCHT, do objektu zajíždí nejen nákladními auty ale garážuje tam i bagry! Výsledkem je nejšpinavější ulice v okolí, se zničenou vozovkou a místy i zničeným chodníkem.

25. 3. 2018, 20:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-3-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 17:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-3-1
 
 

Gabriela Sochorová:

Zaparkovaná auta nerezidentů zaplňují ulice na mnoho hodin ve všední dny a znemožňují parkování rezidentů.

11. 3. 2018, 16:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-4

Senka Příhodová:

Souhlasím, parkování během pracovního týdne je problematické v celé této lokalitě. Dojíždějící Středočeši a další nerezidenti znepříjemňují již nyní každodenní život místních obyvatel. Tato situace je velmi nepříjemná a je nezbytně nutné ji urgentně řešit. Nejen Ořechovka, ale celá Praha 6, postrádá dostatečné množství odstavných parkovacích ploch s přímým napojením na MHD a na prodloužení metra trasy A na letiště. Plánované kapacitní parkoviště na Dlouhé míli (před letištěm) by jistě situaci značně zlepšilo. Tento projekt ovšem zřejmě někde zapadl a o prodloužení metra trasy A se přinejmenším mlčí....

28. 3. 2018, 17:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-4-0
 
 

centrální budova

Anna Jelínková:

Velmi špatný stav centrální budovy Macharova náměstí

12. 3. 2018, 19:20
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-324-1c-5

Vysoké dopravní zatížení v Pevnostní ulici

Zuzana Charvátová:

Bydlíme v rodinném domku v Buštěhradské ulici a od zbytku Ořechovky nás odděluje Pevnostní ulice. Po otevření tunelu Blanka doprava v Pevnostní několikanásobně vzrostla. Prakticky slouží jako "obchvat" Vítězného náměstí již nyní. Většina řidičů jezdí nadlimitní rychlostí. Začaly tudy projíždět i linky dálkových autobusů. Vadí nám hluk i zplodiny. Po realizaci Komunikace Evropská - Svatovítská se ocitneme v klínu mezi KES a Pevnostní. Očekáváme, že v Pevnostní bude zaveden limit 30km/hod a budou provedena další opatření tak, aby hlavní tok dopravy proudil pro KES (když už tedy KES musí být) a Pevnostní se zklidnila.

18. 3. 2018, 23:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-6

Helena Hančilová:

Souhlasím.

22. 3. 2018, 21:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-6-0
 
 

Garáže

Monika van den Berg:

V ulici Glinkova, Buštěhradská, U laboratoře ruší ráz Ořechovky.

22. 3. 2018, 20:01
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1c-7

Co nás pálí?

Klára Winklerová:

1. Parkování nerezidentů - po zavedení modrých zón auta zkrátka začala parkovat a ucpávat ulice o několik bloků dál. Zóny byly zavedeny nesystémově, auta náhle parkují i na místech, kde by to řidiče dříve nenapadlo - protože tam není modrá čára (viz komentář p. Charváta k situaci v ulici Buštěhradské).
2. Bariéra v podobě ulice Pevnostní - tato ulice již roky funguje jako hojně využívaný obchvat Vítězného náměstí s každodenními zácpami v obou směrech, řidiči zde naprosto běžně ignorují rychlostní limity (jejichž dodržování se tu přes apely místních obyvatel nikdy účinně nekontrolovalo ani nevymáhalo), projíždějí tudy pravidelně i autobusy. Neustále se řeší dopravní situace na Vítězném náměstí. Pevnostní ulice prochází rezidenční čtvrtí a dopravní situace je zde obdobně palčivá. Tuto bariéru jsou denně nuceni překonávat místní obyvatelé směřující na metro či tramvaje na Evropské, ale i například děti na cestě do školy.
3. Poněkud odlehčenější obdobou Pevnostní je ulice V Průhledu.
4. Zanedbaný stav centrální budovy Ořechovky s kdysi tak populárním, bohužel už dlouho nevyužívaným kinem, a nevzhledná "budova" šaten u kurtů naproti.

23. 3. 2018, 12:14
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-8

Senka Příhodová:

Souhlasím se všemi body.
ad 1. Parkování během pracovního týdne je problematické v celé lokalitě. Dojíždějící Středočeši a další nerezidenti znepříjemňují již nyní každodenní život místních obyvatel. Některá nerezidentní auta nám stojí odstavena bez hnutí před domem i několik týdnů. Tato situace je velmi nepříjemná a je nezbytně nutné ji urgentně řešit. Nejen Ořechovka, ale celá Praha 6, postrádá dostatečné množství odstavných parkovacích ploch s přímým napojením na MHD a na prodloužení metra trasy A na letiště. Zavedení modrých zón pouze přesunulo problém z jednoho místa na druhý. Plánované kapacitní parkoviště na Dlouhé míli (před letištěm) by jistě situaci značně zlepšilo. Tento projekt ovšem zřejmě někde zapadl a o prodloužení metra trasy A se přinejmenším mlčí....
ad 2.+3. Překonat bariéru Pevnostní ulice či ulice v průhledu je pro pěší velmi obtížné, pro starší a špatně se pohybující spoluobčany téměř nepřekonatelné.
ad 4. Zanedbaný stav centrální budovy a nefungující, kdysi opravdu velmi oblíbené kino, je smutnou realitou dneška.

29. 3. 2018, 15:52
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-8-0
 
 

Parkování a necitlivé zásahy majitelů domu

Frantisek Vyskocil:

Ořechovka je zuzovana velkým počtem parkujicich aut zejména v místech, které sousedi s oblastmi regulovaného parkování. Své vozy zde “odkládá” velké množství nerezidentu.
Ořechovkou stále projíždějí autobusy,které vozí turisty do restauraci v centrální budově Ořechovky, byt sem mají zakázány vjezd.
Projíždějící vozy málokdy dodržují omezenou rychlost, nerespektují přednost v jízdě a přechody pro chodce.
Některé domy jsou necitlive rekonstruovány, nebo dokonce bourány, a to v rozporu se stavebními a pamatkovymi předpisy.

25. 3. 2018, 21:43
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1c-9

Problémová doprava

Jan Šebík:

1. V oblasti Ořechovky dosud není slibovaný zákaz vjezdu nákladních automobilů bez povolení MČ, stávající zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy není dodržován Policie ho nevymáhá a MČ ho považuje za nevymahatelný, přesto s tím nic nedělá.
2. Spojnice mezi Evropskou a Střešovickou nebyla zahrnuta do zóny 30 km/h. Auta zda tak stále jezdí jako šílenci, v případě některých dokonce dochází k poškozování vozovky (viz rýhy v silnici v křížení Na Dračkách/V Průhledu, ale i na dalších místech).

30. 3. 2018, 04:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1c-10

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.

31. 3. 2018, 13:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-11

Ústřední budova

Vít Hanousek:

Jako problémový vidím stav ústřední budovy a plnění její funkce přirozeného centra Ořechovky.

31. 3. 2018, 17:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1c-12

Stav centrální budovy, rušivé objekty garáží, parkování a tranzitní doprava

Michal Gajdzica:

Stav centrální budovy je nevzhledný a vyžaduje rekonstrukci. Rušivě v lokalitě působí zástavba garáží na různých místech lokality. Nejvíce problematickou oblastí je parkování nerezidentů způsobené nesystémovým řešením parkovacích zón. Další problémovou oblastí je tranzitní doprava v ulici Pevnostní, která nevhodně nahrazuje obchvat Vítězného náměstí a ztrpčuje život obyvatelům a chodcům v této části lokality.

15. 5. 2018, 07:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1c-SUM-0

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

František Šíma:

Rozhodně by si zasloužila lepší ochranu centrální budova.

28. 2. 2018, 12:51
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-0

Památková rezervace

Michal Gajdzica:

Lokalita Ořechovky je od počátku devadesátých let památkovou rezervací a tak jako celek tak jako každý jednotlivý objekt je nevyhnutné chránit a zachovat pro budoucnost.

5. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-1

Památková rezervace

Michal Gajdzica:

Lokalita Ořechovky je od počátku devadesátých let památkovou rezervací a tak jako celek tak jako každý jednotlivý objekt je nevyhnutné chránit a zachovat pro budoucnost.

5. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-2

Jitka Mlejnková:

Ano naprosto souhlasím !!!!

27. 3. 2018, 17:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-2-0
 
 

Senka Příhodová:

I já souhlasím.

29. 3. 2018, 15:55
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-2-1
 
 

jiří hančil:

Zcela souhlasím s tímto názorem !

26. 4. 2018, 18:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-2-2
 
 

Ano jsou

Pavel Charvát:

Na Ořechovce je řada zajímavých průhledů souvisejících se zelení. Například ulice Slunná, Cukrovarnická, Strouhalák a najdou se i další. V kteroukoliv roční dobu krása. Vedle toho řada ulic s velmi zajímavou zástavbou jako například ulice Klidná nebo Lomená.

9. 3. 2018, 07:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-3

Macharovo náměstí

Anna Jelínková:

Park na Macharově náměstí je významným prvkem celé oblasti.
Za velmi důležité považuji zachování maximální zelené plochy, včetně možnosti využití dětmi pro zimní sáňkování.
Tenisové kurty navrhované panem Poláchem jsou megalomanské, stačí současný rozsah s malou novou klubovnou.

12. 3. 2018, 19:23
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-324-1d-4

Jitka Mlejnková:

Souhlasím s tímto příspěvkem !

27. 3. 2018, 17:44
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-4-0
 
 

Senka Příhodová:

Také souhlasím. Park na Macharově náměstí by v každém případě zasloužil více pozornosti.

29. 3. 2018, 15:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-4-1
 
 

Centrální budova na Ořechovce

Monika van den Berg:

Budova mezi ulicemi Na Ořechovce, Západní a Východní, je docentrem Ořechovky měla by být zachována, opravena, využita jako centru služeb a kultury.

22. 3. 2018, 20:04
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1d-5

Eva Dvořáková:

Dnešní vzhled centrální budovy na Ořechovce je pro ostudu. A jen pamětníci mohou vzpomínat na dobu, kdy bývala živým centrem s kinem, knihovnou, poštou a řadou obchodů.

25. 3. 2018, 21:06
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-5-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím.

29. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-5-1
 
 

Centrální budova

Frantisek Vyskocil:

Ve špatném stavu je centrální budova Ořechovky. Ta by měla byt citlivé a v původním duchu opravena.
Jinak je Ořechovka jako celek významná stavební památka a jako taková by měla byt maximálně chráněna.

25. 3. 2018, 21:46
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1d-6

Senka Příhodová:

Souhlasím.

29. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1d-6-0
 
 

Památková zóna - přestavba Macharova náměstí

Vít Hanousek:

Jako naprosto nevhodný zásah do vzhledu Ořechovky vidím připravovanou přestavbu Macharova náměstí. K té přestavbě nesmí dojít, protože tím Ořechovka přijde o významnou část své historie a bude to nevratné.

31. 3. 2018, 17:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1d-7

Ochrana celé lokality jako památkové zóny na čele s Centrální budovou a Macharovým náměstím.

Michal Gajdzica:

Vzhledem k tomu, že je lokalita památkovou rezervací je nevyhnutné ji chránit a zachovat pro budoucnost lokalitu jako celek. Chránit je proto potřebné každý jednotlivý objekt na čele s Centrální budovou a Macharovým náměstím, kterým je potřebné vrátit jejich původní charakter tak aby sloužili především obyvatelům Ořechovky.

15. 5. 2018, 21:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1d-SUM-0

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 5) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Transformační plocha 411/324/2145 33815m2

Romana Plischková:

Myslím, že tato plocha by neměla být pouhé zahradní město. Z dnes je to ohrazené nepřístupné zóny by měl vzniknout především další veřejný prostor, s vyváženým objem plochy zastavěné a ploch městské zeleně. Rozhodně by to měl být především otevřený a veřejný prostor.

26. 2. 2018, 21:57
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1e-0

Jaromír Mikeš:

Na zmíněných pozemkách sídlí vojaci pokud vím, máte pocit že pokud by ministersvo obrany pustilo pozemky městu tak aby zde vznikl park........nebo veřejné prostransví ?
To asi ne, zde je místo pro několik nových domů a lobing velkých stavebních firem nespí. Nebuďte naivní......peníze vládnou světem a každý kdo toho může mluvit z toho chce profitovat. Opravdu je nutné zachovat vešerou zeleň včetně kolonie zahrádek na Ořechovce pro další generace.

10. 3. 2018, 21:17
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1e-0-0
 
 

Monika van den Berg:

Pokud by se tato plocha měla zastavět, pak je třeba ohlídat, že to budou obytné domy a nikoli kanceláře se 6. patry, Ořechvoka je koncipována jako klidné, zelené město.

22. 3. 2018, 20:11
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1e-0-1
 
 

Jan Šebík:

Souhlasím s paní Monikou.

30. 3. 2018, 04:14
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1e-0-2
 
 

Odpovídající charakter zahradního města

Michal Gajdzica:

Lokalita Ořechovka je v návrhu MPP vymezena jako lokalita zahradního města, což odpovídá skutečným vlastnostem této oblasti.

6. 3. 2018, 00:03
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-324-1e-1

Bariéry

Pavel Charvát:

V zásadě je vymezení v pořádku. Nicméně dopravní trasy a zejména ulice Pevnostní a V Průhledu vytvářejí intenzitou dopravy bariéry oddělující oblasti lokality.

10. 3. 2018, 07:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1e-2

Zachování průchodnosti Ořechovka, Buštěhradská dráha, Dejvice

Zuzana Charvátová:

Tři lokality s odlišnou charakteristikou, ve kterých se denně pohybujeme. Na Ořechovce bydlíme, ale na metro potřebujeme dojít do Dejvic. Rovněž nákupy, úřady a doktory vyřizujeme pěšky v Dejvicích. Tak jako řada ostatních z Ořechovky denně využíváme tunýlek pod Buštěhradskou dráhou v Buštěhradské ulici, pak pokračujeme kolem vojenského objektu, přes ul. Generála Píky a kolem Bloxu nebo hotelu Diplomat na metro nebo Vítězné náměstí. V budoucnu není jasné, jak bude těleso Buštěhradské dráhy vypadat. Podél tohoto tělesa se plánuje komunikace Evropská - Svatovítská. Žádáme zachování bezpečné pěší průchodnosti Ořechovka, Buštěhradská dráha, Dejvice.

24. 3. 2018, 22:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1e-3

Senka Příhodová:

Souhlasím. Zachování a podpora bezpečné průchodnosti těchto lokalit pro pěší je každopádně jednou z priorit, kterou je potřeba prosazovat a chránit.

29. 3. 2018, 16:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1e-3-0
 
 

Odpovídající vymezení lokality jako zahradní město s rizikem narušení transformační plochou 411/324/2145

Michal Gajdzica:

Lokalita Ořechovka je v návrhu MPP vymezena jako lokalita zahradního města, což odpovídá skutečným vlastnostem této oblast. Hlavním rizikem narušení charakteru je transformační plocha 411/324/2145 v lokalitě patřící Ministerstvu obrany.

15. 5. 2018, 21:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1e-SUM-0

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 11) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Rozšíření památkové zóny

Michal Gajdzica:

Charakteru památkové rezervace Ořechovka odpovídají i některé solitérní a řadové domy v jejím přímém sousedství (v horní části). Jedná se zejména o domy v ulicích Sibeliova a Nad Octárnu naproti hranici lokality Ořechovka mezi ulicemi Na Hubálce a U Laboratoře jako i domy na malém území vymezeném ulicemi Pod Kostelem / Nad Hradním vodojemem / Sibeliova.

6. 3. 2018, 00:16
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1f-0

Monika van den Berg:

Doplnila bych ulice - Buštěhradská. Rodinné domy se schodištěm vně budovy ve tvaru válce, je architektonicky jedinečné.

22. 3. 2018, 20:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1f-0-0
 
 

Návrh úpravy hranic lokality

Jitka Mlejnková:

Lokalita Ořechovka vznikala jako výstavba domků pro stavební družstvo obecních, zemských a státních úředníků na Ořechovce, ve 20. letech minulého století. Tato výstavba začala ulicemi Nad Octárnou a Sibeliovou. Toto tvrzení se dá doložit stavebními plány z roku 1924. Žádáme proto, aby hranice lokality Ořechovka byla vedena tak, že ulice Sibeliova a ulice Nad Octárnou budou zařazeny v lokalitě Ořechovka ( viz. přiložená dokumentace)

26. 3. 2018, 17:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1f-1

Návrh úpravy hranic lokality

Jitka Mlejnková:



Lokalita Ořechovka vznikala jako výstavba domků pro stavební družstvo obecních, zemských a státních úředníků na Ořechovce, ve 20. letech minulého století. Tato výstavba začala ulicemi Nad Octárnou a Sibeliovou.

26. 3. 2018, 19:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1f-2

Hranice lokality

Zdeněk Beránek:

Trvalou součástí Ořechovky by měly zůstat ulice Nad Octárnou a jižní strana ulice Sibeliovy, protože tak ve 20.letech vznikly. Více u komentáře
p. Mlejnkové či p. Gajdzici.

27. 3. 2018, 09:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1f-3

Hranice lokality

Ludmila Gajdová:

Souhlasím s připomínkou pí. Jitky Mlejnkové, p. Z.Beránka a p. Gajdzici, týkající se zařazení ulic Nad Octárnou a Sibeliova do lokality Ořechovka z historických důvodů vzniku těchto domů, které i architektonicky k této lokalitě patří.

28. 3. 2018, 11:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1f-4

Ludmila Gajdová:

Omyl

28. 3. 2018, 12:00
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-324-1f-5

Úprava hranic lokality

Milan Gajda:

Souhlasím s připomínkou pí J.Mlejnkové.

28. 3. 2018, 12:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1f-6

lokalita Ořechovka

Ludmila Šmídová:

Souhlasím s připomínkou pí. Jitky Mlejnkové, p. Z.Beránka a p. Gajdzici, týkající se zařazení ulic Nad Octárnou a Sibeliova do lokality Ořechovka.

28. 3. 2018, 15:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1f-7

Úprava hranic Ořechovky

B!anka Boskova:

Trvalou součástí Ořechovky by měly zůstat ulice Nad Octárnou a jižní strana ulice Sibeliovy, protože tak ve 20.letech vznikly. Více u komentáře
p. Mlejnkové či p. Gajdzici.

29. 3. 2018, 18:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-324-1f-8

Změna hranic lokality

Běla Klikova:

Plně podporujeme návrh p. M. Gajdzici, pí J. Mlejnkové, L.Gajdové, B. Boškové a p. Z. Beránka na úpravu hranic lokality tak, aby oblast ulic Sibeliova a Nad Octárnou opět patřily do lokality Ořechovka (původně Vořechovka) tak, jak tomu i podle námi vlastněných dokladů historicky bylo a kam svým rázem a urbanistickým uspořádáním patří. Mgr. Jiří Klika, MgA Jan Klika a Běla Kliková, Sibeliova ul.396/5.

30. 3. 2018, 16:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-324-1f-9

Rozšíření lokality o jižní stranu ulice Sibeliova a ulice Nad Octárnou

Michal Gajdzica:

Do lokality Ořechovky historicky patří území ulic Sibeliova a Nad Octárnou, zde začala ve 20. letech minulého století výstavba Ořechovky. Proto by mělo být do lokality doplněno území vymezené východní stranou ulice u Laboratoře celou ulicí Nad Octárnou západní stranou ulice Na Hubálce a jižní stranou ulice Sibeliova.

15. 5. 2018, 21:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 324-1f-SUM-0

Zpět Pokračovat dále