Komentáře lokality 53 - Hradčanská

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 4)

Výstavba bytových domů na pozemku bývalé továrny Aritma Vokovice

Václav Šedivý:

Navrhovaná výstavba bytových domů na pozemku bývalé továrny Aritma, kterou navrhuje metropolitní plán ukazuje na nedostatečné znalosti zpracovatelů o tomto území. Všechna předchozí vyjádření k plánované výstavbě v rámci lokality 327 to jen potvrzují. Dotyčné správní orgány se by v dané oblasti měly zabývat především problémy dopravy, infrastruktury, otázkami hluku a atd. A teprve následně řešit zda vůbec a jak velká výstavba může být na ploše Aritmy umístěna. Nesouhlasím s bytovou výstavbou, ale jen s parkovou, rekreační úpravou. Umístění fabriky v tomto místě za totality bylo násilné a v rozporu i s tehdejšími předpisy. Respektují české správní orgány více hlasy občanů nebo lobbystů?

17. 3. 2018, 12:27
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1a-0

Pavel Charvát:

Předpokládám, že váš komentář patří k Vokovicům a ne k Hradčanské. Můžete ho tam přesunout?

23. 3. 2018, 07:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1a-0-0
 
 

Podivné vymezení lokality

Pavel Charvát:

Lokality je vymezena jako nesourodý soubor 4 odlišných ploch - transformační plocha Dejvického nádrží včetně trávníků směrem do ulice Milady Horákové, bloková zástavba (s chybějící zelení v západním cípu) mezi ulicemi Milady Horákové a Na valech, areál Ministerstva obrany a vilová část v severovýchodní části lokality. Chybí tu jakýkoliv jednotící prvek a těžko hledat charakteristiku lokality.

31. 3. 2018, 07:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1a-1

Pavel Charvát:

Lokalita je vymezena jako nesourodý soubor 4 odlišných ploch - transformační plocha Dejvického nádrží včetně trávníků směrem do ulice Milady Horákové, bloková zástavba (s chybějící zelení v západním cípu) mezi ulicemi Milady Horákové a Na valech, areál Ministerstva obrany a vilová část v severovýchodní části lokality. Chybí tu jakýkoliv jednotící prvek a těžko hledat charakteristiku lokality.

3. 4. 2018, 11:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1a-SUM-0

test

Pavel Charvát:

Zkouška funkčnosti po uzavření v květnu 2018

30. 6. 2018, 06:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1a-3

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 3)

Zuzana Charvátová:

Budovu Dejvického nádraží.

24. 3. 2018, 23:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1b-0

Pouze jednotlivosti

Pavel Charvát:

Souhlasím se Zuzanou Charvátovou pokud jde o Dejvické nádraží a přidal bych Píseckou Bránu s okolním parkem, Bílkovu vilu a napojení na Letenský park.

31. 3. 2018, 07:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1b-1

Pavel Charvát:

Dejvické nádraží, Písecká brána s parkem Charlotty Masarykové, Bílkova vila a napojení na Letenský park.

3. 4. 2018, 11:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1b-SUM-0

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 3)

Problémová dopravy

Pavel Charvát:

Lokalitu rozsekává na kusy několik tepen s intenzivní automobilovou dopravu - Milady Horákové, Na valech a Badeniho a od hradu jí odděluje přetížená ulice Mariánské hradby. Zejména Milady Horákové představuje takovou bariéru, že přiřazuje celou transformační oblast logicky k Dejvicům.
V důsledku dopravního přetížení trpí další objízdné trasy jako Mickiewiczova ulice.
Okolí Písecké brány a park Charlotty Masarykové jsou výrazně znehodnocené zřízením parkoviště.

31. 3. 2018, 07:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1c-0

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

o pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
I toto můžete připomínkovat.

31. 3. 2018, 13:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-53-1c-1

Pavel Charvát:

Lokalitu rozsekává na kusy několik tepen s intenzivní automobilovou dopravu - Milady Horákové, Na valech a Badeniho a od Hradu jí odděluje přetížená ulice Mariánské hradby. Zejména Milady Horákové představuje takovou bariéru, že přiřazuje celou transformační oblast logicky k Dejvicům.
V důsledku dopravního přetížení trpí další objízdné trasy jako Mickiewiczova ulice.
Okolí Písecké brány a park Charlotty Masarykové jsou výrazně znehodnocené zřízením parkoviště.
Komentář ke negativnímu dopadu rozšíření letiště Praha uveden ve shrnutí bodu 1.

3. 4. 2018, 11:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1c-SUM-0

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 2)

Ano jsou

Pavel Charvát:

Dejvické nádraží.
Vilová část v jihovýchodní části lokality s charakterem zahradního města.
Písecká brána a park Charlotty Masarykové.
Všechny tyto plochy stojí za to udržet ve stavu pro občany a ne pro auta nebo developery.

31. 3. 2018, 08:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1d-0

Pavel Charvát:

Dejvické nádraží.
Vilová část v jihovýchodní části lokality s charakterem zahradního města.
Písecká brána a park Charlotty Masarykové.
Všechny tyto plochy stojí za to udržet ve stavu pro občany a ne pro auta nebo developery.

3. 4. 2018, 11:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1d-SUM-0

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 2)

Nelogické vymezení lokality

Pavel Charvát:

Lokality je vymezena jako nesourodý soubor 4 odlišných ploch - transformační plocha Dejvického nádrží včetně trávníků směrem do ulice Milady Horákové, bloková zástavba (s chybějící zelení v západním cípu) mezi ulicemi Milady Horákové a Na valech, areál Ministerstva obrany a vilová část v severovýchodní části lokality. Chybí tu jakýkoliv jednotící prvek a těžko hledat charakteristiku lokality.
Transformační plocha 411/053/2163 souvisí jednoznačně z Dejvicemi a měla by navazovat na Dejvice. Po zapuštění Buštěhradské dráhy do tunelu a realizaci zástavby v prostoru Dejvického nádraží zmizí určitá bariéra oddělující tyto dvě lokality. Vyčlenění do Hradčanské nedává žádný smysl a měla by být součástí Dejvic. Navrhované stavby v lokalitě Hradčanská mohou mít zásadní vliv na jižní část Dejvic a měly by respektovat Dejvice. Pokud budou srovnávány se zástavbou podle Milady Horákové (hlavně problematická výšková regulace), je tu velké riziko, že jižní Dejvice se dostanou do "stínu" nové zástavby.

13. 3. 2018, 11:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1e-0

Zuzana Charvátová:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:15
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1e-0-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím.

29. 3. 2018, 18:52
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1e-0-1
 
 

Klára Winklerová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1e-0-2
 
 

Pavel Charvát:

Lokalita je vymezena jako nesourodý soubor 4 odlišných ploch - transformační plocha Dejvického nádrží včetně trávníků směrem do ulice Milady Horákové, bloková zástavba (s chybějící zelení v západním cípu) mezi ulicemi Milady Horákové a Na valech, areál Ministerstva obrany a vilová část v severovýchodní části lokality. Chybí tu jakýkoliv jednotící prvek a těžko hledat charakteristiku lokality.
Transformační plocha 411/053/2163 souvisí jednoznačně z Dejvicemi a měla by navazovat na Dejvice. Po zapuštění Buštěhradské dráhy do tunelu a realizaci zástavby v prostoru Dejvického nádraží zmizí určitá bariéra oddělující tyto dvě lokality. Vyčlenění do Hradčanské nedává žádný smysl a měla by být součástí Dejvic. Navrhované stavby v lokalitě Hradčanská mohou mít zásadní vliv na jižní část Dejvic a měly by respektovat Dejvice. Pokud budou srovnávány se zástavbou podle Milady Horákové (hlavně problematická výšková regulace), je tu velké riziko, že jižní Dejvice se dostanou do "stínu" nové zástavby.

3. 4. 2018, 11:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1e-SUM-0

1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 2)

Jednoznačně ano

Pavel Charvát:

Spojit transformační plochu 411/053/2163 s Dejvicemi.

13. 3. 2018, 11:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-1f-0

Pavel Charvát:

Spojit transformační plochu 411/053/2163 s Dejvicemi.

3. 4. 2018, 11:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-1f-SUM-0

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 1)

Pavel Charvát:

Bez komentářů k 3.4.

3. 4. 2018, 11:38
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 53-2a-SUM-0

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 3)

Nesprávně popsaná zeleň

Pavel Charvát:

Trojúhelník mezi ulicemi Milady Horákové a Na Valech u Prašného mostu je od jak živa zelenou plochou, která se ale průběžně zmenšuje. Na plánu chybí vůbec a hrozí její zastavění. Nesouhlasím.

13. 3. 2018, 11:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2b-0

Chybějící plocha

vít kobylka:

Chybějící trojúhelník zeleně u Prašného mostu bohužel není v MP výjimkou. Bohužel i na mnoha jiných místech mapy MP je stávající zeleň značena jako "zastavěná plocha" a v budoucnu se na jejím místě může odehrát doslova cokoliv..

24. 3. 2018, 16:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2b-1

Klára Winklerová:

Souhlasím s komentářem p. Kobylky.

30. 3. 2018, 22:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2b-1-0
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2b-1-1
 
 

Pavel Charvát:

Trojúhelník mezi ulicemi Milady Horákové a Na Valech u Prašného mostu je od jak živa zelenou plochou, která se ale průběžně zmenšuje. Na plánu chybí vůbec a hrozí její zastavění.

3. 4. 2018, 11:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-2b-SUM-0

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 2)

Regulace je nedostatečná

Pavel Charvát:

Výšková regulace nové zástavby v areálu Dejvického nádraží je nedostatečná. Mapa ukazuje 6 pater. Pokud správně chápu pravidla, tak podle metropolitních tříd Milady Horákové a Svatovítské to může být pater 8 a na rohu ulic až deset. Takto masivní zástavba je nepřijatelná.

13. 3. 2018, 11:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2c-0

Klára Winklerová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2c-0-0
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-2c-0-1
 
 

Pavel Charvát:

Výšková regulace nové zástavby v areálu Dejvického nádraží je nedostatečná. Mapa ukazuje 6 pater. Pokud správně chápu pravidla, tak podle metropolitních tříd Milady Horákové a Svatovítské to může být pater 8 a na rohu ulic až deset. Takto masivní zástavba je nepřijatelná.

3. 4. 2018, 11:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-2c-SUM-0

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 6)

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 06:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3a-0

Klára Winklerová:

Souhlasím s komentářem p. Charváta.

30. 3. 2018, 22:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3a-0-0
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím. Plán má sloužit zájmům obyvatel Prahy.

30. 3. 2018, 22:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3a-0-1
 
 

Co dodat

vít kobylka:

Souhlasím s Pavlem Chravátem viz níže.

24. 3. 2018, 16:46
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-3a-1

absence vize

vít kobylka:

Plánu skutečně chybí vize, která město pojímá spíše jako místo pro život a nikoliv jako oblast, do které se dá (a musí) ještě "narvat" více lidí a automobilů.

24. 3. 2018, 16:50
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-3a-2

absence vize

vít kobylka:

Plánu skutečně chybí vize, která město pojímá spíše jako místo pro život a nikoliv jako oblast, do které se dá (a musí) ještě "narvat" více lidí a automobilů.

24. 3. 2018, 16:50
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-3a-3

Problematická definice

Pavel Charvát:

Vzhledem k problematickému vymezení lokality a její nejednotnosti (viz poznámky v bodech 1a a 1e) je problematická jakákoliv cílová charakteristika lokality.

31. 3. 2018, 08:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3a-4

Pavel Charvát:

Pro lokalitu je obtížně jasně definovat cílový charakter vzhledem k problematickému a nesourodému vymezení lokality. Obecnější připomínky se týkají chybějící vize Prahy jako města pro život ne pro auta.
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.

3. 4. 2018, 11:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-3a-SUM-0

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 2)

Chybí rekreační potenciál

Pavel Charvát:

MPP vidí potenciál pouze v zástavbě transformační plochy 411/053/2163 a zcela pomíjí potenciál rekreační.
Zklidnění celé oblasti na jih od Milady Horákové a potenciál tělesa Buštěhradské dráhy pro cyklostezku a zelený pruh, což je přáním naprosté většiny občanů Prahy 6.

31. 3. 2018, 08:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3b-0

Pavel Charvát:

MPP vidí potenciál pouze v zástavbě transformační plochy 411/053/2163 a zcela pomíjí potenciál rekreační.
Zklidnění celé oblasti na jih od Milady Horákové a potenciál tělesa Buštěhradské dráhy pro cyklostezku a zelený pruh, což je přáním naprosté většiny občanů Prahy 6.

3. 4. 2018, 11:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-3b-SUM-0

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 2)

Problematické vymezení lokality

Pavel Charvát:

Území lokality popsáno dobře není. Viz poznámky zejména v bodě 1.
Podrobnější regulaci si zaslouží určitě transformační plocha 411/053/2163. Výšková regulace kolem metropolitní třídy a umístění plochy ve svahu vytváří riziko nepřijatelně vysoké zástavby nerespektující zejména jižní část Dejvic s budovou Dejvického nádraží.

31. 3. 2018, 08:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-3c-0

Pavel Charvát:

Území lokality popsáno dobře není. Viz poznámky zejména v bodě 1.
Podrobnější regulaci si zaslouží určitě transformační plocha 411/053/2163. Výšková regulace kolem metropolitní třídy a umístění plochy ve svahu vytváří riziko nepřijatelně vysoké zástavby nerespektující zejména jižní část Dejvic s budovou Dejvického nádraží.

3. 4. 2018, 11:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-3c-SUM-0

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 1)

Pavel Charvát:

Bez komentářů k 3.4.

3. 4. 2018, 12:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 53-4a-SUM-0

4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 7)

Neřešená dopravní infrastruktura transformační plochy

Pavel Charvát:

Transformační plocha 411/053/2163 je určená pro bytovou zástavbu, což ale v praxi zahrnuje i zástavbu komerční a kancelářskou. Výšková regulace povoluje vysoké domy. Transformační plocha nemá vyznačenou žádnou příjezdovou komunikaci a vnucuje se tedy myšlenka, že vjezd bude z Dejvic. To je nepřijatelné. Plocha bude mít v každém případě zásadní vliv na jižní Dejvice. Součástí schválení stavby musí být zcela jednoznačně studie vlivu na okolní lokality, dopravní obslužnosti, parkovacích míst, dopravního zatížení a regulace by měly být stanoveny až na základě této studie. Skrz plochu by měl být také zachován zelený pruh s cyklistickou stezkou pokračující na obě strany po tělesu Buštěhradské dráhy.

13. 3. 2018, 11:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-0

Klára Winklerová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-0-0
 
 

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z hlediska pěších a cyklistů jde o velmi důležitou lokalitu, které je třeba věnovat mimořádnou pozornost:
- jsem zásadně proti navrhovanému znovupropojení ulic Milady Horákové a Bubenečské pro auta; naopak jsem pro zachování stávajícího stavu pro vhodného pro chodce, vozíčkáře, kočárky a cyklisty
- za mimořádnou příležitost pro celou Prahu 6 považuji zahloubení Buštěhradské dráhy a vedení cyklostezky A16 po jejím tělese ze Stromovky nejméně na Nádraží Veleslavín
- důležité je revidovat vedení cyklotrasy A15 (nebo BŘE-LE na www.mapy.cz) po severní hranici Pražského hradu mezi Brusnicí a Chotkovou; aktuálně je trasa vedena po chodníku, který je většinu dne plně obsazen pěšími turisty
- z hlediska bezpečnosti (a nákladů na údržbu) by bylo dobré zcela zrušit cyklopruhy na křížení ulic Svatovítské, Milady Horákové a na valech a vést cyklostezky pod křižovatkou nově vybudovanými tunely s napojeními do ulice Pod hradbami (směr do Ořechovky), Na Valech (na Letnou), pod a podél Milady Horákové na Hradčanskou (stezka existuje) a popřípadě po chodníku po jižní Straně Milady Horákové do ulice K Brusnici. Propojení Hradčanské (Špejcharu) s ulicí Pod hradbami považuji za důležité jako vedení alternativní trasy A16, než bude (doufám) k dispozici Buštěhradská dráha
- dále je důležitá cyklostezka propojující Hradčanskou se Stromovkou a opět zejména po dobu, kdy není k dispozici těleso Buštěhradské dráhy; nejlepší se pro to jeví trasa ulicemi Muchova, Slavíčkova a Na Zátorce ke královskému letohrádku s bezpečným křížením ulice Pod Kaštany
- za kritické považuji udržení těchto tras a jejich průchodnosti/průjezdnosti v případě schválení bytové výstavby v transformační zóně 411/053/2163

20. 3. 2018, 19:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-1

souhlas s komentářem

vít kobylka:

Souhlasím s komentářem z 13. 3. 2018, 11:41 od pana Charváta. Vysoké kancelářské budovy na Hradčanské by denně přiváděly do oblasti o tisíce více lidí a automobilů, což není akceptovatelné ani únosné. Ráz lokality by to zásadním způsobem změnilo..

24. 3. 2018, 17:49
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-2

Komunikační propojení Bubenečská - Milady Horákové 610/-/14

Radim Vočka:

Návrh komunikačního propojení jde proti smyslu dosavadních úprav s cílem zklidnit okolí ulice Dejvická, měl by tedy být zrušen.

25. 3. 2018, 19:00
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-4b-3

Klára Winklerová:

Zcela souhlasím.

30. 3. 2018, 22:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-3-0
 
 

Pavel Charvát:

Plný souhlas. Jde to proti zájmu obyvatel Dejvic a Hradčanské.

1. 4. 2018, 18:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-3-1
 
 

Dopravní obslužnost transformační plochy

Pavel Charvát:

Transformační plocha 411/053/2163 111289m2 je určená k zastavění. Zastavěná plocha je 55%, čtu-li správně data v listu lokality. Spolu s diskutovanou výškovou regulací a nejasnostmi jestli bytová nebo komerční zástavba to může znamenat významný nárůst automobilové dopravy do a z lokality. Přitom vjezd do lokality není nijak definován a to vidím jako zásadní riziko. Vjezd z Milady Horákové není možný díky výjezdu z Blanky a křížení se Svatovítskou. Vjezd ze Svatovítské není možný zase díky křižovatce a mostu. Vjezd přes Dejvice je pro Dejvice nepřijatelný a ani není dost dobře možný. Má k tomu sloužit opětovné propojení Milady Horákové a Bubenečské, které jde vyloženě proti snaze Prahy 6 tuto oblast zklidnit? Nebo napojení na východní konec KESu? V podstatě neexistuje řešení, které by bylo technicky schůdné a současně akceptovatelní pro obyvatele Dejvic.

27. 3. 2018, 22:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-4

Neřešená dopravní infrastruktura transformační plochy

Pavel Charvát:

Doplněk ke komentáři L-53-4b-0.
Dopravní obslužnost transformační plochy 411/053/2163 je ještě větší záhadou (a rizikem) po informacích z Magistrátu z tohoto týdne, které se objevily v médiích. A to že modernizace Buštěhradské dráhy nezačne před rokem 2029. Pokud by se tedy se zástavbou transformační plochy začalo významně dříve, což lze při dravosti developerů předpokládat, je nutné řešit s občany Dejvic, Hradčanské a východní Ořechovky obslužnost lokality. Lokality je vymezena 3 bariérami - dráhou, Milady Horákové s výjezdem z Blanky a Svatovítskou s Prašným mostem. Kudy vjíždět do plochy a nezkomplikovat dál výrazně situaci v celé oblasti bude určitě zajímavé vědět a řešit v předstihu.

31. 3. 2018, 08:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4b-5

Pavel Charvát:

- Transformační plocha 411/053/2163 je určená k zastavění. Zastavěná plocha je 55% a spolu s diskutovanou výškovou regulací a nejasnostmi jestli bytová nebo komerční zástavba to bude znamenat významný nárůst automobilové dopravy do a z lokality. Přitom vjezd do lokality není nijak definován, což je zásadní riziko. Vjezd z Milady Horákové není možný díky výjezdu z Blanky a křížení se Svatovítskou. Vjezd ze Svatovítské není možný zase díky křižovatce a mostu. Vjezd přes Dejvice je pro Dejvice nepřijatelný a ani není dost dobře možný. Má k tomu sloužit opětovné propojení Milady Horákové a Bubenečské nebo napojení na východní konec KESu? V podstatě neexistuje řešení, které by bylo technicky schůdné a současně akceptovatelní pro obyvatele Dejvic.
- Návrh komunikačního propojení Milady Horákové a Bubenečské 610/-/14 jde proti smyslu dosavadních úprav s cílem zklidnit okolí ulice Dejvická, měl by tedy být zrušen.
- Požadavek, aby Generel bezmotorové dopravy byl jasně začleněn do MPP. Pro lokalitu navrženy následující úpravy stezek pro bezmotorovou dopravu:
- jsem zásadně proti navrhovanému znovupropojení ulic Milady Horákové a Bubenečské pro auta; naopak jsem pro zachování stávajícího stavu pro vhodného pro chodce, vozíčkáře, kočárky a cyklisty
- za mimořádnou příležitost pro celou Prahu 6 považuji zahloubení Buštěhradské dráhy a vedení cyklostezky A16 po jejím tělese ze Stromovky nejméně na Nádraží Veleslavín
- důležité je revidovat vedení cyklotrasy A15 (nebo BŘE-LE na www.mapy.cz) po severní hranici Pražského hradu mezi Brusnicí a Chotkovou; aktuálně je trasa vedena po chodníku, který je většinu dne plně obsazen pěšími turisty
- z hlediska bezpečnosti (a nákladů na údržbu) by bylo dobré zcela zrušit cyklopruhy na křížení ulic Svatovítské, Milady Horákové a na valech a vést cyklostezky pod křižovatkou nově vybudovanými tunely s napojeními do ulice Pod hradbami (směr do Ořechovky), Na Valech (na Letnou), pod a podél Milady Horákové na Hradčanskou (stezka existuje) a popřípadě po chodníku po jižní Straně Milady Horákové do ulice K Brusnici. Propojení Hradčanské (Špejcharu) s ulicí Pod hradbami považuji za důležité jako vedení alternativní trasy A16, než bude (doufám) k dispozici Buštěhradská dráha
- dále je důležitá cyklostezka propojující Hradčanskou se Stromovkou a opět zejména po dobu, kdy není k dispozici těleso Buštěhradské dráhy; nejlepší se pro to jeví trasa ulicemi Muchova, Slavíčkova a Na Zátorce ke královskému letohrádku s bezpečným křížením ulice Pod Kaštany
- za kritické považuji udržení těchto tras a jejich průchodnosti/průjezdnosti v případě schválení bytové výstavby v transformační zóně 411/053/2163

3. 4. 2018, 12:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-4b-SUM-0

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp. (hlavních komentářů: 1)

Pavel Charvát:

Bez komentářů k 3.4.

3. 4. 2018, 12:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-4c-0

4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky? (hlavních komentářů: 1)

Pavel Charvát:

bez komentářů k 3.4.

3. 4. 2018, 12:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-53-4d-0

4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 2)

Nepřijatelný zásah do lokality Dejvice

Pavel Charvát:

Veřejně prospěšná stavba 910-610/-/15 Komunikační propojení Bubenečská - Milady Horákové
Praha 6 odvedla kus práce ve snaze snížit komunikační zatížení Dejvické. Vjezd pro auta z Vítězného náměstí byl nahrazen odpočinkovou plochou stejně jako výjezd na Hradčanskou. Tato opatření hodnotím velmi pozitivně a myslím si, že by mohla jít ještě dál ve smyslu omezení vjezdu nerezidentních aut s cílem udělat z Dejvické klidný nákupní bulvár. Metropolitní plán ale dělá z Dejvické tepnu metropolitního významu, vrací sem dopravu z ul.Milady Horákové, jakoukoliv snahu zklidnit tuto část Dejvic včetně Bubenečské ulice staví úplně na hlavu a vrací nás o 10 let zpět. Důvod je pravděpodobně ve vjezdu do plánované zástavby areálu Dejvického nádraží. Pokud je to pravda, je nutné nové dopravní řešení, které nezatíží Dejvice. Například z předpokládané křižovatky pod Prašným mostem u obchvatu Vítězného náměstí. Pokud obchvat bude. Tato stavba rozhodně není veřejně prospěšnou stavbou.

13. 3. 2018, 11:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-53-4e-0

Pavel Charvát:

Veřejně prospěšná stavba 910-610/-/15 Komunikační propojení Bubenečská - Milady Horákové
je nepřijatelná. Praha 6 odvedla kus práce ve snaze snížit komunikační zatížení Dejvické. Vjezd pro auta z Vítězného náměstí byl nahrazen odpočinkovou plochou stejně jako výjezd na Hradčanskou. Tato opatření hodnotím velmi pozitivně a myslím si, že by mohla jít ještě dál ve smyslu omezení vjezdu nerezidentních aut s cílem udělat z Dejvické klidný nákupní bulvár. Metropolitní plán ale dělá z Dejvické tepnu metropolitního významu, vrací sem dopravu z ul.Milady Horákové, jakoukoliv snahu zklidnit tuto část Dejvic včetně Bubenečské ulice staví úplně na hlavu a vrací nás o 10 let zpět. Tato stavba rozhodně není veřejně prospěšnou stavbou.

3. 4. 2018, 12:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-4e-SUM-0

7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 2)

Pavel Charvát:

- 25 hlavních komentářů (bez shrnutí a jednoho chybně zařazeného) - 12 podpůrných komentářů - 8 připomínkujících. - Zobecnit se dají následující okruhy, které jsou typické pro celý MPP:
- Cílový charakter lokality je obtížné definovat díky nesourodému vymezení lokality.
- V plánu chybí zelené plochy. Jsou označené jako zastavěné nebo zastavitelné.
- Plánovaná výstavba (v tomto případě zejména transformační plocha 411/053/2163) postrádají dopravní obslužnost, zázemí, návaznost na okolní lokality. Nerespektují nadále se zvyšující intenzitu automobilové dopravy a naopak k ní přispívají.
- Velmi nejasná výšková regulace umožňující zástavbu nerespektující stávající stav.
- Plán se prakticky nezabývá stávajícími obyvateli Prahy 6, cyklisty, chodci, vozíčkáři a jednoznačně upřednostňuje auta, developery a návštěvníky Prahy.
- Stavby označované jako VPS veřejnosti Prahy 6 v řadě případů prospěšné nejsou. Stavby, které by opravdu prospěly (MHD, záchytná parkoviště) se vlečou, naopak stavby privátních investorů z neznámých důvodů jako VPS (například rozšíření letiště nebo developerské projekty) postupují mnohem rychleji bez ohledu na dopady.

3. 4. 2018, 12:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-7a-SUM-0

Aktualizace shrnutí k 10.5.2018

Pavel Charvát:

Zapojení lokality do koncepce širšího území; doplnění popisu koncepce území
Zásadní připomínka: Lokalita Hradčanská je přechodným územím mezi historickým centrem Pražského hradu, zástavbou bytovými domy na Milady Horákové a Dejvic, zahradním městy Ořechovka a Vily Bubeneč a je i součástí zeleného pásu, který se táhne od Břevnova podél Mariánských hradeb až na Letnou. Je i místem křížení mnoha komunikací zajišťujících přístup do Dejvic, do tunelového komplexu, vstup do historického centra a navazuje na hlavní spojovací komunikaci v ose Bílá hora, Letná. Součástí území je velký transformační a rozvojový potenciál, který je vhodné rezervovat zejména pro zajištění místní
obslužnosti a potřeb obyvatel. Podstatná je vazba na existující MHD, PID a plánovanou modernizaci Buštěhradské dráhy. Z tohoto pohledu je velký potenciál umístění dostupných služeb při ulici Milady Horákové s návazností na transformační plochu 411/053/2163 a dále na ulici Dejvickou.
Definování městské priority
Zásadní připomínka: Jakýkoliv rozvoj lokality podmínit ohledem na znečištění
životního prostředí emisemi z tunelového komplexu Blanka a jím generované
dopravy. Žádoucí jsou pouze aktivity, které povedou ke zlepšování stávajícího
stavu: Přípustné jsou takové aktivity, které stávající stav nezhorší.

10. 5. 2018, 19:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 53-7a-SUM-1

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší?
6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem?