Zpět na
postup

Střešovice

Garant: Helena Šubrtová, Michal Chylík
(subrtovaisv@seznam.cz, chylikm@gmail.com)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Charakterizace

Jan Urbánek:

Pro lokalitu je zásadní:
1) Klidová oblast (vyjma bytů natočených směrem k ulici Patočkova a vjezdu do tunelů)
2) Koupaliště
3) Dopravní dostupnost

26. 3. 2018, 14:41
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1a-0

Milena Harveyova:

Souhlasím s panem Urbánkem

26. 3. 2018, 23:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1a-0-0
 
 

Zachovat zelené plochy svahu nad ulicí na Petynce od koupaliště až po ulici U střešovických hřišť

Vratislav Slezák:

Zelený pás je oázou v celém okolí a významně pomáhá vyrovnávat kritické zatížení z Patočkovy ulice a tunelové křižovatky Malovanka. Nelze dopustit, aby bezohlední developeři mohli svými plány likvidovat takovéto ozdravné plochy. Souhlasím s protestními vyjádřeními předchozích příspěvků.

31. 3. 2018, 12:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1a-1

David Čálek:

Souhlasím s panem Slezákem. Výjezd z tunelu Blanka byl původně koncipován tak, aby mnohem méně zasahoval do klidu této rezidenční čtvrti. To, že mimoúrovňová křižovatka nakonec utvořila obludný kráter, který je nepěknou vizitkou naší generace k rázu této lokality je samo už dost zátěžové a další kroky by měly vést ke sklidnění lokality, nikoli k posílení provozu. Např. protáhnout tunel, nikoli příkop(což je také jedna z děsivých variant) až ke křižovatce an Bílé hoře, nebo ještě lépe až k dálnici.

1. 4. 2018, 19:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1a-1-0
 
 

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Co je pěkné:

Jan Urbánek:

1) Zelené plochy
2) Obytný charakter okolí s absencí výškových staveb
3) Koupaliště

26. 3. 2018, 14:43
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-122-1b-0

Milena Harveyova:

Připojuji se k názoru pana Urbánka

26. 3. 2018, 23:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1b-0-0
 
 

Jan Šebík:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 03:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1b-0-1
 
 

Zelené údolí Brusnice s pásem usedlostí

Michal Chylík:

Zelený pás v údolí Brusnice s řadou historických usedlostí je velkou devizou lokality a je nutné jej chránit.

31. 3. 2018, 22:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1b-1

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 6) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Problém

Jan Urbánek:

Nekoncepční lávka přes vjezd do tunelů včetně bezbariérového napojení. Trasa zahrnující dva výtahy je nefunkční a provedení chodníku a silnic, po kterých se lidé dostávají na zastávku je za zhoršených podmínek (například při náledí) až nebezpečné.

26. 3. 2018, 14:48
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-122-1c-0

David Čálek:

Souhlasím. Z jedné strany se dá na lávku najet s kolem a pak se musí dolů po schodech. Blázinec.

1. 4. 2018, 19:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1c-0-0
 
 

MUK Malovanka

radim rejnek:

MUK Malovanka a názazné komunikace zásadně ovlivňují celou lokalitu. Bohužel negativně. Pro obyvatele MUK Malovanka nepřináší žádný užitek, pouze zvýšenou dopravní zátěž.

Bylo by dobré vyřešit odhlučnění MUK Malovanka (ve stylu projektu Zelená Malovanka), v podstatě cokoliv bude přínosné.

Dále lávka přes MUK Malovanka je nešťastně řešená, například přechod od Střešovic na zastávku PID Na Petynce je naprosto tragicky vyřešen.

26. 3. 2018, 23:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1c-1

Křižovatka Malovanka

Jan Šebík:

Křižovatka Malovanka - oblast zatěžuje hlukem a emisemi a je zásadní bariérou v oblasti.

30. 3. 2018, 03:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1c-2

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

o pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
I toto můžete připomínkovat.

31. 3. 2018, 13:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1c-3

Kamery, nebo retardéry v ulici Ve střešovičkách

David Čálek:

Ulice Ve střešovičkách má historickou dlažbu, což je skvělé, ale auta si tudy často zkracují cestu do tunelu Blanka a nedodržují omezenou rychlost na 30 km/h. Jednak to působí značný hluk a potom je tu velký pohyb chodců a zejména dětí po miniaturních chodníčkách, takže se většinou chodí prostě po této silnici. Bylo by skvělé, kdyby tu auta jezdila v menší míře a pomaleji.

1. 4. 2018, 19:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1c-4

chybějící cyklopruh v ulici Radimova

David Čálek:

Bydlím v ulici Na Kocourkách. Vodili jsme děti do školky na Petřiny, což se dá pouze autem nebo ulicí Radimova. Tam ale úplně chybí bezpečný pruh pro cyklisty. Není tu ani dostatečně široký chodník, na jedné straně silnice vůbec není. Přitom je to frekventovaná komunikace, kde auta často překračují 50 km/h-nejsou tu ani retardéry ani kamery-pohyn chodců je tady extrémně nebezpečný.

1. 4. 2018, 19:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1c-5

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 8) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Zachování okolí koupaliště Petynka

Jan Urbánek:

Chtěl bych tímto upozornit na současnou podobu územního plánu, ve kterém jsou některé zelené plochy označeny k možné výstavbě. Především mě zaujala lesnatá oblast u koupaliště Petynka. Tento prostor výtečně koresponduje s přírodním charakterem venkovního koupaliště. Jeho zástavbou by došlo k poškození charakteru oblasti včetně místní fauny (ptáci, zajíci, ježci,...). Vzhledem k pískovcovému podloží předpokládám nutnost komplikovaného řešení základů případných budov.

26. 3. 2018, 15:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1d-0

Milena Harveyova:

Připojuji se k názoru pana Urbánka, považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu - rušnost dopravních komunikací v ulici Patočkova a zvyšujicí se rušnost ulice Na Petynce na jedne straně a klidné zelené plochy na straně druhé. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...

26. 3. 2018, 23:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1d-0-0
 
 

Svah sousedící s koupališťěm Petynka

radim rejnek:

Zelený svah nad a vedle koupaliště je poměrně opomíjen ale představuje důležitou "zelenou barieru" mezi dálničním územím MUK malovanka a přiléhající obytnou zástavbou.

26. 3. 2018, 23:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1d-1

Milena Harveyova:

Připojuji se k názoru pana Rejnka. Považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu - rušnost dopravních komunikací v ulici Patočkova a zvyšujicí se rušnost ulice Na Petynce na jedne straně a klidné zelené plochy na straně druhé. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...

26. 3. 2018, 23:46
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-122-1d-1-0
 
 

Zeleň na severní stráni u koupaliště Petynka

Jitka Mlejnková:

Připojuji se k názorům paní Mileny Harveyové a pana Rejnka,

Také považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu - rušnost dopravních komunikací v ulici Patočkova a zvyšujicí se rušnost ulice Na Petyce na jedne straně a klidné zelené plochy na straně druhé. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...ve večerní klidné době je vidět zde žijící zajíce, bažanty, v jarních měsících zde hnízdí mnoho ptactva, včetně slavíků, holubů doubňáků. Je to oáza zeleně, která je tolik potřebná

27. 3. 2018, 17:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1d-2

Zeleň svahu nad koupalištěm Petynka

Ludmila Gajdová:

Také se připojuji k zachování zeleného svahu nad koupalištěm. Důvody dostatečně popsány u p. Urbánka, pí Harveyové a dalších.

28. 3. 2018, 11:42
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-122-1d-3

svah nad koupalištěm Petynka

Ludmila Šmídová:

Připojuji se k zachování zeleného svahu nad koupalištěm. Důvody dostatečně popsány u p. Urbánka, pí Harveyové a dalších.

28. 3. 2018, 16:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1d-4

Okolí koupaliště Petynka

Michaela Horáková:

Souhlasím a připojuji se ke všemu, co zde bylo napsáno - jakákoli další výstavba popírá charakter, hodnoty a přednosti této lokality. Je naší povinností zelené a zalesněné plochy chránit, udržovat a věnovat jim dostatečnou péči tak, abychom je zachovali pro budoucnost a naše děti!

30. 3. 2018, 01:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1d-5

Zachování veškeré zeleně

Běla Klikova:

Připojuji se k názorům paní Mileny Harveyové, pana Rejnka a paní Jitky Mlejnkové, aby v lokalitě v již v budoucnu nikdy nedocházelo k úbytkům tolik potřebné zeleně! Běla Kliková

30. 3. 2018, 16:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1d-6

Historická pekárna Na Viničce 1

David Čálek:

Již dlouho chátrá kdysi překrásná budova historické pekárny Na Viničce 1. Jako by městská část jinak pěkně pečující o památky Prahy 6 na tento dům úplně zapomněla a společně s spekulujícími majiteli čekala až budova sama spadne. Krásné secesní malé měšťanské domy z 19.století tvoří jedinečný ráz této lokality a bylo by škoda, kyby se tato budova nedočkala rekonstrukce a nahradili by jí podobně nevkusné obytné domy jako tam kde ústí ulice Na Petynce do Radimovy.

1. 4. 2018, 19:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1d-7

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Změna vymezení lokality

Pavel Charvát:

Podle mne patří západní část lokality vymezená ulicemi Radimova, Na zástřelu a Ve Střešovičkách spíše k lokalitě Sídliště MV a to včetně plochy kolejí Kajetánka. Svým charakterem se tam hodí víc.
Na druhou stranu nevidím moc velký rozdíl mezi lokalitami Střešovice (bez výše uvedené části), Na Bateriích a Ořechovka. To jsou svým charakterem velmi podobné. Je to asi velká oblast na sjednocení, ale přinejmenším by se problémy všech tří lokalit měly řešit stejně a měly by pro ně platit obdobné regulativy.

31. 3. 2018, 17:44
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1e-0

Michal Chylík:

Souhlasím s tím, že paneláková zástavba do této lokality nepatří.

31. 3. 2018, 22:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1e-0-0
 
 

Blok domů ohraničený ulicemi Na Zástřelu, Radimova, Na Petynce

Michal Chylík:

Tato bloková struktura neodpovídá ostatní zástavbě, jedná se o nízké bytové domy přes 100 let staré. Svým charakterem odpovídá některým částem lokality Břevnov. Tato zástavba si zaslouží ochranu kvalitní regulací.

31. 3. 2018, 22:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1e-1

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Ano, navrhl bych

Pavel Charvát:

Viz moje poznámka k západní části lokality v bodě 1e.

31. 3. 2018, 17:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-122-1f-0

úprava hranic lokality

Martin TOMEK:

Společně jsme prošli navrhovaný metropolitní plán a došli jsme k závěru, že není správně stanovena hranice mezi Ořechovkou a Střešovicemi to bychom chtěli napravit. Je totiž nutné upozornit na historickou skutečnost, že ulice Nad Octárnou a Sibeliova vznikly ve dvacátých letech jako úřednická kolonie družstva státních a magistrátních úředníků v lokalitě „Voctárna“ .Měli bychom požadovat, aby obě ulice byly zahrnuty do oblasti Ořechovka, protože tato oblast je charakterizována jako stabilizované území, s charakterem zástavby „zahradní město“. V takovéto lokalitě nelze např. stavět více jak dvoupodlažní domy lokalita je víceméně stavebně uzavřena
Naproti tomu lokalita Střešovice, kam nyní spadáme, je charakterizována jako stabilizovaná s charakterem zástavby „heterogenní“ a v této oblasti je reálná další výstavba (někde až šestipatrové domy).

2. 4. 2018, 23:08
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-122-1f-1

Zpět Pokračovat dále