Zpět na
postup

Hanspaulka

Garant: Jaroslav Kosek, Radka Mikulenka
(jaroslavkosek48@gmail.com, radka.mikulenka@gmail.com)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 30) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Transformacní plochy - přeměna na Parky

Lukáš Novák:

Transformační plocha 411/322/2146 vráží klín do možného městského parku Dejvice-Hanspaulka, který v současnosti již de facto funguje. V okolí není tolik volně přístupné zeleně, aby se mohly zastavovat dosud zelené plochy, které jsou v současnosti hojně využívány.

Transformační plocha 411/322/2147 je jakýmsi klenotem mezi městem vlastněnými nezastavěnými pozemky. Jedná se o pohledově velmi atraktivní pozemek, který v původních záměrech neměl nikdy sloužit k soukromým účelům. V místě se nachází velmi oblíbené a navštěvované místo s unikátním výhledem prakticky na celou Prahu. Zároveň je historicky okolí usedlosti Špitálka nezastavěné, šlo o hlásné místo, kde musel být nerušený výhled na Hrad. Nezastavěná plocha má velký rekreační potenciál, již nyní je hojně využíváno a současná podoba územního plánu neumožňuje lokalitu dobře spravovat.

13. 2. 2018, 14:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0

Klara Wagner:

pripojuji se k tomuto komentari

23. 3. 2018, 04:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-0
 
 

Jiří Witzany:

Připojuji se k této připomínce!

27. 3. 2018, 14:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-0-1
 
 

Matěj Zeithaml:

Také nesouhlasím se změnou lokalit na zastavitelné území. MZ

27. 3. 2018, 20:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-2
 
 

Helena Procházková:

V úvodu projektu se píše, že zelené plochy jsou největší hodnotou, kterou je třeba rozvíjet a chránit. Lokalita 411/322/2146 je nečekaně a nerozumně vytržena z původního záměru vytvoření parku, spojujícího Dejvice s Hanspaulkou. Tento prostor je již nyní velmi využíván. přesto, že není dokončený. Obyvatelé tady svépomocí vytvořili lavičky, osázeli stromy, vytváří tu chráněné plochy pro drobnou zvěř a ptactvo. Kdo se a proč rozhodl lokalitu rozprodat na stavební parcely? Park je opravdu to nejcennější co budoucí generace v městě ocení, nemáme právo zelené plochy likvidovat.

28. 3. 2018, 20:11
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-3
 
 

Vladimír Truhlík:

Souhlasím s komentářem.

29. 3. 2018, 17:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-4
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím s tímto komentářem.

29. 3. 2018, 18:40
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-5
 
 

Anna Vašíčková:

Zcela souhlasím s tímto komentářem.

30. 3. 2018, 08:40
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-6
 
 

Hana Kubeckova:

naprosty souhlas s komentari

30. 3. 2018, 13:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-7
 
 

Irena Aneta Valášková:

Připojuji se k tomuto komentáři

30. 3. 2018, 19:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-8
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-9
 
 

Jitka Janáková:

Rozhodně souhlasím s uvedeným názorem a zasazuji se pro zachování obou ploch jako nezastavěné zelené plochy nebo parku.

31. 3. 2018, 10:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-10
 
 

Marketa Kudlacova:

Připojuji se k tomuto komentáři. Hanspalka je čtvrť typická svou zelení a je potřeba ji chránit.

31. 3. 2018, 10:49
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1a-0-11
 
 

Vojtěch Hála:

Naprosto souhlasím

31. 3. 2018, 16:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-12
 
 

Jana Raskova:

Souhlasím s tímto komentářem

31. 3. 2018, 18:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-0-13
 
 

Daniel Mařák:

Nerozumím, jak mohl být přípravou plánu pověřen Arch. Kosek. Když si rekonstruoval svůj vlastní dům v ulici Na Pernikářce (hned vedle Linhartovy villy, prvního funkcionalistického rodinného domu v Praze a jedné z nejvýznamnějších staveb na Praze 6) dům mu v rozporu se stavebním povolením jaksi přerostl a dostal se tak do rozporu se stavebními předpisy. Úřad zasáhl, ale panu architektovi se tento problém podařilo něják vyřešit. Dům je necitlivým zásahem do okolní zástavby. Pohled na Linhartovu vilu je šikanován monstrem, pod kterým je podepsán "architekt " který byl nominoval jako garant přípravy metropolitního plánu v lokalitě Hanspaulka. Doporučuji se jít na dům podívat a pak napsat Váš názor na pana architekta na Prahu 6. Já budu psát, že takový člověk by neměl mít důvěru Prahy 6 k takto důležitému úkolu.

2. 4. 2018, 19:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-14
 
 

Monika Pávová:

Souhlasím s komentáři, zejména: " Lokalita 411/322/2146 je nečekaně a nerozumně vytržena z původního záměru vytvoření parku, spojujícího Dejvice s Hanspaulkou."

11. 5. 2018, 12:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-0-15
 
 

Zachování zeleně

Michal Hlava:

Transformační plocha 411/322/2146 je v současné době velmi hojně využívána k odpočinkovým a sportovním aktivitám. V okolí není v žádném případě přebytek volně přístupné zeleně, aby se mohly zastavovat takto udržované a upravené a často navštěvované parky. Navíc je tamní porost velmi potřebným a důležitým úkrytem pro stálou populaci ježka obecného a domovem pro nespočet ptačích druhů. Plocha je dokonce vedena jako jeden z 27 pražských významných krajinných prvků. Dále zde také podle slov Michaela Pokorného, který je členem Spolku Pro Hanspaulku, již dva znalecké posudky prokázaly výskyt chráněných druhů. Byla by proto tedy velká škoda, kdyby došlo k zastavění této plochy.

Transformační plocha 411/322/2147 je místními velmi oblíbená travnatá plocha využívána denně pro rekreaci a pro trávení času s našimi čtyřnohými mazlíčky. Tato louka má unikátní polohu ve své lokalitě, protože umožňuje výhled na takřka celou Prahu. Dále se zde už jednou nebylo vydáno povolení ke stavbě z důvodu výskytu chráněných druhů.

3. 3. 2018, 18:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-1

Klara Wagner:

pripojuji se k tomuto komentari

23. 3. 2018, 04:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-1-0
 
 

Jiří Witzany:

Připojuji se k této připomínce!

27. 3. 2018, 14:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-1-1
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím s tímto komentářem.

29. 3. 2018, 18:40
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-1-2
 
 

Hana Kubeckova:

souhlas s timto nazorem

30. 3. 2018, 13:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-1-3
 
 

Jana Raskova:

Plně souhlasím s tímto komentářem a zasazuji se pro zachování obou ploch jako nezastavěné zelené plochy nebo parku.

31. 3. 2018, 18:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-1-4
 
 

Klidné rodinné bydlení v zeleni

Marie Svobodová Fialová:

Lokalita Hanspaulka je oblast rodinných vil se zahradami a mnoha parky, nicméně dříve bývalo parků výrazně více, zelené plochy postupně ubývají a ne vždy byly nahrazeny hodnotnou architekturou (viz "Legoland"...)
Každopádně i dnes je tu zeleněji než jinde a je tu oproti jiným částem Prahy klid.

Charakteristický je rozhled do dáli - na Hrad, na ZOO, na Vltavu, na Vítkov...a bylo by dobré, tato místa s unikátním výhledem nechat volná.

Před cca 15-20 lety se místo uměřených původních vil začaly stavět domy z pozemků přetékající s plotem jako neprůhledná zeď (tento přístup "pevnost" někdy přetrvává), ale objevují se naštěstí i citlivé rekonstrukce a novostavby...Hanspaulka se každopádně postupně proměňuje, teď jde jen o to zachovat co nejvíce její atmosféru.

Nám všem co tu bydlíme je jasné, že další domy nám nic nepřinesou. Obě transformační plochy (411/322/2146 a 411/322/2147) jsou v současné době parky. A bohužel i poslední rovinaté pozemky na Hanspaulce, což je asi přesně to co developery láká. Chceme obě plochy zachovat jako parkové a plochu 411/322/2147 oživit například vodou, pláckem na hraní her pro děti dospělé, lavičkami, stromy....parky jsou místem setkávání lidí ze širokého okolí!

Průhledy v ulici Na Hanspaulce a Za Hanspaukou, vypadají na mapě sice dobře - dlouhá zelená plocha - jenže když tu bydlíte, tak víte, že jsou pořádně s kopce a lze na nich maximálně venčit psa nebo v zimě sáňkovat, hřiště na nich opravdu nepostavíte a když už jsme u toho tak divoký park plný chráněných živočichů jako je v lokalitě 411/322/2146 také ne!

Opravdu mi přijde krátkozraké a určitě mimo jakýkoliv veřejný zájem zastavět na Hanspaulce novými domy stávající a fungující parky. My svoje parky chceme, utváří duši této lokality! Narozdíl od nových domů!

3. 3. 2018, 21:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-2

Nada Koubová:

Můžu se zeptat, co je "legoland"?

20. 3. 2018, 21:21
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-2-0
 
 

Marie Svobodová Fialová:

Legoland jsou "nové" rodinné domy pod ulicí Na Míčánce. (Ony už tu ale takových 12 let budou). Nově zde vznikly ulice Hanzelkova a Štiplova. Domy jsou jakoby poskládané z kvádrů. Základní barva je bílá, ale každý dům má v určité části některou z následujcících barev: modrá, žlutá, červená....jako kostky lego. Do této části Hanspaulky, kde jsou převážně šikmé střechy se nehodí, původné obrovské území bylo rozděleno na malé pozemky, na kterých je nevhodně umístěný dům a nedomyšlené svahování, vrata se otevírají až do vozovky........jediné co lze hodnotit kladně je výška, ta je vzhledem k okolí v pořádku. Dříve zde byla zahrádkářská kolonice (ještě dříve zahradnictví), spousta zeleně, stromy, keře, zvířata a ptáci.... tedy téměř totéž co bylo dříve na louce pod Špitálkou.

21. 3. 2018, 23:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-2-1
 
 

Bydlení v zeleni

Kateřina Hlavová:

Žiji zde celý život , je příjemné míjet zahrady a parky, během chvilky dojít do lesa,žije zde dost ptactva, ježci ,zajíci.I my lidé potřebujeme trávit aspoň nějaký čas v přírodě a tady jí máme opravdu na dosah .Nerada bych, aby se zase kousek ukrojil a z poklidné rezidenční čtvrti se stalo překombinované a přeplněné místo k žití.

6. 3. 2018, 15:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-3

Hana Kubeckova:

naprosto se pripojuji k tomuto komentari

30. 3. 2018, 13:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-3-0
 
 

Další změna metropolitního plánu?

Sylva Dolenská:

Plocha 411/322/2147 byla již předmětem jednání asi před rokem. Zásluhou pana Michaela Pokorného z občanského sdružení Pro Hanspaulku bylo dojednáno, resp. byli jsme ujištěni, že tato plocha ve své většině zůstane nedotčena stavebními plány. Nyní je na metropolitním plánu opět plocha zašrafována celá. Prosím konejte podle předchozích dojednání!
Plocha 411/322/2146 je jedinečný krajinný prvek. Tři generace Hanspaulských rezidentů ji pamatují jako plochu zemědělskou nebo jako přírodní park. Jak již řečeno v dalších příspěvcích, je to hojně rekreačně využívaná plocha s výskytem chráněné zvířeny a ptactva. Má zůstat jako lesopark!

6. 3. 2018, 17:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-4

Hana Kubeckova:

souhlasim se zachovanim prirody a samozrejmne s timto komentarem

30. 3. 2018, 13:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-4-0
 
 

Zachování zelené plochy pro občany Prahy 6 a veřejnost

Alice Sýkorová:

Plocha 411/322/2147 je krásné místo, které slouží všem, kdo mají rádi Prahu a chtějí se potěšit výhledem na ni. Jako takové by mělo sloužit veřejnosti, nabízet možnost turistům, účastníkům historických vycházek po Praze, které se zde v okolí konají, zrovna tak, jako místním občanům. Na Silvestra 2017 se tu například sešlo ohromné množství sousedů, celá plocha byla zaplněna, protože je odtud výhled na ohňostroj. Toto místo by mělo být zachováno pro veřejnost, proto aby si krásu Prahy mohlo užít co nejvíc lidí, ne sloužit jen pár lidem k bydlení.

Plocha 411/322/2146 je součástí parku, sloužícímu k využití volného času, k rekreaci a nabytí psychických sil občanů. V okolí se v poslední době postupně zastavilo už hodně ploch a hustotu obyvatel není možné neustále zvyšovat. Když se podíváme na metropolitní plán jako celek, není v této pražské čtvrti ve srovnání s ostatními zas tolik zelených ploch, aby se z nich dále ubíralo. Navrhovaným zásahem by se zelená plocha rozmělnila na drobné kousky, které by pak nemohly přinášet prostor k celkovému odpočinku a nabití nových sil pro veřejnost. Zachování zde celkové zelené plochy je pro Prahu a občany dobrým rozhodnutím.

7. 3. 2018, 14:46
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-322-1a-5

Klara Wagner:

souhlasim

23. 3. 2018, 04:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-5-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlasím s tímto komentářem.

29. 3. 2018, 18:41
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1a-5-1
 
 

Hana Kubeckova:

shoduji se s timto nazorem

30. 3. 2018, 13:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-5-2
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 23:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-5-3
 
 

Zeleň.

František Fiala:

Hlavně ať se tu nestaví další monstra park by byl v pořádku.

13. 3. 2018, 17:39
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-6

Zachovejme zeleň

Anna Maternová:

Hanspaulka je klidná čtvrť, jež potřebuje zachovat parky, které z ní dělají to, čím je. Obyvatelé využívají park celoročně, ať k rekreaci nebo sportu, tak i k venčení pejsků. Krom toho dotčená transformační plocha je útočištěm mnoha živočichů, které, kromě nutnosti jejich ochrany, je skvělé moci vidět tady ve městě.

14. 3. 2018, 16:53
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-7

Vladimír Truhlík:

Naprostý souhlas.

29. 3. 2018, 18:00
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-7-0
 
 

Senka Příhodová:

Zeleň je potřeba zachovat, nikoliv zastavovat.

29. 3. 2018, 18:42
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-7-1
 
 

Hana Kubeckova:

naprosta pravda

30. 3. 2018, 13:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-7-2
 
 

Můj domov

Jindřiška Fialová:

Lokality 411/322/2146 a 411/322/2147 jsou v návrhu metropolitního plánu
označeny k zastavění.
Na konci 80 let bylo s plochou 411/322/2146 a přilehlými pozemky dnes zastavěnými RD na minizahrádkách uvažováno jako s místem pro rekreační a sportovní zázemí Prahy 6 a především přilehlých Dejvic. To tedy hlavní město a Praha 6 opravdu zanedbalo.
Lokalita 411/322/2147 měla být v prvorepublikovém plánu částečně použita na vytvoření náměstí, později se tam měla postavit nová škola, včetně zeleně. Pak zde bylo hřiště a zahrádkáři.
Já si obě lokality pamatuji ještě jako obdělaná pole, kde žily koroptve a zajíci. Později bylo v dnes zastavěné části zahradnictví. Na ploše 411/322/146 se s přírodou později střídaly skládky se zařízením staveniětě hotelu Praha, ale už moje děti si chodily hrát na Podbělku, jak jsme tomu místu říkali. Dnes navazuje lokalita 411/322/146 na Centrální park Hanspaulka a tvoří s ním celek přerušený jen Šáreckou ulicí. Je to místo, z kterého se stal přírodní park s přirozenou péčí, s vysetými květnými loučkami, kosenými 2x ročně kosou. Většina stromů a keřů zde vyrostla sama, některé byly nedávno dosázené. Jsou zde jednoduché lavičky, místo na ohniště. Na stromech jsou budky pro ptáky. Je to kus přírody, který slouží jak lidem, tak jako útočiště pro živočichy. Potkávám tu lidi jak místní, tak z Dejvic i Bubenče. Viděla jsem tu jednu noc stanovat tatínka s malým 3letým klukem. Určitě velký zážitek. Starší děti tu během roku pořádají bojovky a využívá se to tu v zimě na sáňkování. Takových míst by mělo být víc a ne je zastavovat. Tady to žije!!
Lokalita 411/322/147 je dnes pečlivě zbavovaná všech pozůstatků jiné zeleně než trávy, přesto je to oblíbené místo procházek nejen místních, ale i ostatních obyvatel Prahy. Jsou odtud krásné výhledy na Prahu. Měl by zde vzniknout přírodní park s lavičkami a výhledy. Jeho bezprostřední sousedství se starou zahradou usedlosti Kodymka a Špitálka, by napomohlo zachovat útočiště pro živočichy, které se zde a v zahradách dřív hojně vyskytovali -ježek, kuny, veverky, zajíci, bažanti, ještě nedávno sýček a poštolka.
Když nahlédnu do KN zjistím, že lokalita 411/322/147 je rozparcelovaná, parcely jsou vedeny jako zahrady a na křižovatce Kodymky a Špitálky je plocha určená zřejmě pro hřišťátko. Majitelem je hlavní město Praha. Zasíťování jednotlivých parcel, bylo dost neuvážené.
Druhá lokalita 411/322/147 je vedená jako ostatní plocha s využitím jiná plocha. Kam se poděla dřív orná půda, která se zachovala na sousedním pozemku 3082/1? Asi by pomohlo její překlasifikování na zeleň, stejně jako u Centrálního parku Hanspaulka. Majitelů této plochy je několik, rozhodující je společnost K-Invest s.r.o. s podílem 832/1680 a pan JUDr. Jaroslav Javornický s podílem 212/1680, přičemž pan JUDr. Javornický je majitelem společnosti K-Invest. Odtud bude asi velký tlak na výstavbu domů. Dalšími majiteli jsou hlavní město Praha a další soukromé osoby. Pro zachování zeleně by bylo dobré, aby se majitelem pozemku stala Praha.

15. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-8

Anna Vašíčková:

Souhlasím s tímto komentářem!

30. 3. 2018, 08:51
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-8-0
 
 

Park

Martina Borovková:

Na vytyčených místech jsou zelená území ,nazývejme je parky (kéž by se skutečnými parky opravdu staly) a fungují skvěle jako odpočinková místa a trasy pro procházky. Obrovskou přidanou hodnotou pro tuto lokalitu a jeho obyvatele jsou právě parky a nezastavěná místa v daných lokalitách. Ty tvoří součást historických hodnot oblasti Hanspaulky, kam spadají nejen krásné vily, ale právě i tato volná místa k nadechnutí se. K čemu bychom potřebovali další developerské projekty, když právě žití v tomto území se vyznačuje klidnou atmosférou a zejména zelenými plochami kam chodí nejen lidé se psy, ale také rodiče s dětmi a ti, co mají rádi běhání a budeme-li hovořit o finančních "příspěvcích" lidí žijících v tomto místě Praze 6 ani Praha 6 si nemůže stěžovat ba naopak. Pakliže se bude ve výstavbě pokračovat, Praha 6-Dejvice přijde o punc "prestižní lokality" k žití ...pak si lidé najdou lepší místo k bydlení a prožívání svého volného času a stane se z ní "jen další část Prahy" . Nikoliv vyjímečná část Prahy jako je tomu nyní!

22. 3. 2018, 19:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-9

Metropolitní plán

Miroslav Rychtařík:

Jsem pro zástavbu plochy 411/322/2146 a 411/322/2147

25. 3. 2018, 19:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-10

Marie Svobodová Fialová:

Zcela s Vaším názorem nesouhlasím.

31. 3. 2018, 20:52
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-10-0
 
 

Petr Svoboda:

Rušení zeleně v těchto lokalitách je nebetyčná blbost. S Vaším názorem, stejně jako naprostá většina obyvatel nesouhlasím.

31. 3. 2018, 20:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-10-1
 
 

Zachování zeleně 411/322/2147(06) a 411/322/2146(06)

Markéta Hálová:

Hanspaulka je jedno z nejhezčích míst v Praze, narodila jsem se zde, celá rodina tu žijeme. Nemůžeme souhlasit se zstavěním krásného sadoparku pod zámečkem, často tam chodíme, je to krásná cesta pěšky směrem k metru, nádherná spojka mezi zámečkem a spodní barokní usedlostí, spousta ptáků, květů, zeleně) ani se zastavěním louky na kopci s (posledním z daného směru) výhledem na Pražský hrad. Kde si mají děti hrát, to je máme jen vozit po kroužcích ? To není žádné dětství! Z krásné residenční čtvrti chcete udělat noclehárnu? Neustále ukrajujete zbytky zeleně!
Markéta Hálová

26. 3. 2018, 11:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-11

Daniel Bursák:

Souhlasím

30. 3. 2018, 22:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-11-0
 
 

neberte nám zeleň

Roman Laube:

411/322/2147 a 411/322/2146 jsou krásné přírodní plochy pro procházky, hraní dětí, ptáky, ježky, brouky, motýly, stromy, překrásné výhledy - to přece nelze zastavěním zničit! Takových míst už je tak málo.
Roman Laube, obyvatel

26. 3. 2018, 13:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-12

Optimální řešení pro budoucnost a transparentní postup

Radan Kubr:

Můj komentář se týká určení významných dosud zelených a nevyužitých ploch 411/322/2146 a 411/322/2147, a také dalšího postupu jednání a rozhodování o jejich optimálním využití ve veřejném zájmu.

Z dlouhodobé perspektivy se jeví jako optimální varianta využití těchto ploch pro rekreaci, odpočinek, společenské aktivity a sportování v širším zájmu obyvatel celé Hanspaulky a Prahy 6, tedy nikoliv jen podle představ a požadavků několika obyvatel v nejbližším okolí. Vhodná by mohla být i částečná zástavba pro veřejně prospěšnou instituci, například pro školu nebo dětskou školku.

Z hlediska dalšího postupu je naprosto nezbytné, aby veškerá jednání a rozhodování o budoucím určení a zvoleném postupu byla naprosto transparentní a aby se předešlo jakýmkoliv zákulisním pokusům tyto plochy ovládnout a jejich určení a užívání zmanipulovat v partikulárním zájmu několika jednotlivců. Tento zdánlivě samozřejmý princip je v této fázi prací na novém metropolitním plánu třeba zdůraznit vzhledem k neblahým zkušenostem minulých dvou desítiletí, které otrávily a dosud otravují ovzduší na Hanspaulce a městu Praha způsobily značné finanční ztráty. Nesmí se připustit opakování starých praktik, kdy se skupinka několika jednotlivců snažila prosazovat své osobní zájmy prostřednictvím svého občanského sdružení či spolku a diktovat orgánům veřejné správy bez ohledu na skutečné potřeby a zájmy jiných občanů i celé Prahy 6.

27. 3. 2018, 16:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-13

zachování zeleně - park - vyžití pro děti i dospělé

Daniela Hloušková:

Jsem jednoznačně pro parkovou úpravu prostranství této lokality 411/322/2147. Je to exkluzivní místo Prahy 6, které je již nyní často navštěvováno pro svůj panoramatický výhled na město. Po vytvoření parku by místo lákalo další návštěvníky a mohlo by se stát i přírodní výstavní síní pro mladé umělce. Dětem z blízkého okolí, a je jich tady opravdu hodně, velmi chybí místo, kde by se mohly scházet, hrát si, povídat si. Mohlo by to být místo plné radosti na místo obyčejné plochy plné betonu a aut. Těchto ploch je čím dál méně a je to na úkor spokojenosti místních obyvatel.
Samozřejmě musí být i respektováno i přírodní bohatství tohoto nádherného místa. Ráda bych, aby toto území bylo trvale vyjmuto z možnosti jakékoliv zástavby.
S pozdravem všem RNDr. Daniela Hloušková

27. 3. 2018, 19:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-14

Nesouhlasím s dalším zastavěním zelených ploch.

Martina Puteanyová:

Praha musi dýchat a my s ní.Mrzí vás "moc stromú"

28. 3. 2018, 06:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-15

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 23:01
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1a-15-0
 
 

Zelená Hanspaulka

Dita Slancova:

Obě transformační plochy 411/322/2146 a 2147 si odmala pamatuji jako nezastavené zelené plochy, kde jsme si jako děti rádi hráli nebo zahradničili v zahrádkářské kolonii. I dnes tato místa téměř denně navštěvuji s dětmi, nebo se psem. Jsou pro mne samozřejmou součástí každodenního života, místem pro odpočinek či sportování, navíc s unikátním výhledem na Prahu, který Hanspaulce ostatní mohou pouze závidět. I proto je Hanspaulka stále tak lukrativní rezidenční lokalitou pro život.

Jsem přesvědčena, že je v zájmu všech obyvatel Hanspaulky, aby i nadále zůstala klidnou a zelenou částí Prahy. Další zástavba zbývajících zelených ploch nepřinese pro nás, místní obyvatele, žádné výhody, pouze přibydou na ulicích další auta, která nemají kde parkovat, školky ani základní školy nenabídnou dostatečnou kapacitu pro další děti. Hanspaulka přeci není nafukovací sídliště!

Žijeme tady a proto chceme, aby naše okolí zůstalo i pro naše děti takové, jaké si ho pamatujeme my i naši rodiče či prarodiče. Především zelené, nikoli zastavěné dalšími novými domy. Místo, kde děti ještě mohou běhat venku po trávě a mezi stromy, nejen v oplocených minihřištích. S výstavbou na uvedených plochách proto rozhodně nesouhlasíme.

28. 3. 2018, 10:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-16

Lokalitu 322/2147 vnímám jako vyhlídkovou a odpočinkovou zónu

Lenka Palatová:

Lokalita nabízí jedinečný pohled na panoramat Prahy. V současné době je vyhledávaným místem pro procházky, posezení nad městem...
Kromě toho vím, že se zde vyskytují vzácní živočichové, kteří si zaslouží ochranu. Lokalita má prý důležitou roli pro migraci živočichů mezi Centrálním parkem Hanspaulka s Šárkou.
V různých okolních lokalitách Hanspaulky dochází v nadměrnému zahuštění zástavby i dopravy, proč tedy zničit zeleň a zároveň tak významný krajinný prvek důležitý pro "přírodu" a druhovou rozmanitost?
Navrhuji ponechat danou lokalitu jak zeleň. Navrhuji zkultivovat jí do podoby příjemného parku, kde by byl zohledněn výskyt chráněných živočichů. Možná je kombinace parku a horizontální vyhlídky.

28. 3. 2018, 15:51
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-17

Zachování zeleně na lokalitách 411/322/2146 a /2147

Jiří Hák:

V návrhu nového Metropolitního plánu Prahy, který je v současnosti připomínkován, je
území 411/322/2147 (dále jako „Pozemek“) označeno jako OB, tedy polyfunkční plocha čistě obytná s prostorovou regulací O-0,3/3/60 (tj. s maximální výškou zástavby 3 podlaží, koeficientem podlažních ploch 0,3 a s podílem zeleně 0,60). Je zde zřetelná snaha umožnit stále intenzivnější využití Pozemku – v tomto to navazuje na stávající Územní plán, který předpokládá zástavbu OB-B, tedy vč. nebytových prostor a to v 3 nadzemních podlažích, naprosto nevhodných pro tuto lokalitu.

Tato plocha byla již z počátku 20. století určena a následně rezervována pro veřejnou
stavbu umístěnou v městské zeleni – mj. v přirozené návaznosti na regulaci Dejvic a průhledům směrem ke kostelu sv. Matěje a samozřejmě na panorama Hradčan, Petřína a celé Prahy.

Plocha nebyla nikdy určena pro další výstavu objektů pro bydlení, ale pro občanskou vybavenost a stále slouží jako rekreační zeleň, přes úpornou snahu správce pozemku TCP a.s. (dceřiné společnosti hl.m. Prahy) usilovně mýtit jakékoliv přirozené náletové dřeviny a kosit trávu tak, aby se zabránilo uchycení jakéhokoliv dalšího života v lokalitě.

Pozemek by měl i nadále sloužit místním občanům jako veřejné prostranství/parková
zeleň. Nesouhlasím proto s navrženou regulací s využitím Pozemku pro obytnou zástavbu, zvláště když je celý Pozemek ve veřejném vlastnictví – hl.m. Prahy - ta je dlouhodobě v takovém finančním stavu, že rozhodně nepotřebuje prodávat pozemky, které jsou jejím historickým vlastnictvím, naopak jako jeden z nejbohatších regionů EU by měla Praha zajistit úpravu na moderní park – přírodní či přírodě blízký, vzhledem k výskytu chráněných a obzvlášť chráněných živočichů na Pozemku, prokázaných odborným výzkumem.

Dále na základě provedených expertiz, analýz a výstupů placených občany v místě již před několika lety doporučuji, aby byla provedena úprava návrhu Metropolitního plánu v tom smyslu, aby Pozemek byl zadefinován jako plocha parkové zeleně a věřím, že se vedení Prahy 6 za tento plán postaví.


Využití druhé lokality (411/322/2146) bylo nedávno usnesením Zastupitelstva hl.m.Prahy č. 35/25 ze dne 22.3.2018 již ve stávajícím Územním plánu změněno na zeleň. Pokud tato změna “přetrvá” i v Metropolitním plánu, tak to znamená významný pokrok správným směrem.

28. 3. 2018, 16:40
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1a-18

Krásné místo s výhledy a plné zeleně

Iveta Štamposká:

V této lokalitě bydlím celý život a vždy jsem se domů vracela s pocitem, že se vracím na místo, kde je mi příjemně. Největší přidanou hodnotou této lokality je zeleň a výhledy na město. V poslední době se zastavuje čím dál více ploch bez ohledu na kvalitu života. Bydlíme přímo u plochy 411/322/2147, která prošla také jistou proměnou. Nejdříve zde bylo pole, na kterém jsme si jako děti mohli hrát a naproti v ulici Na Špitálce bylo hřiště, kde byl od rána do pozdních večerních hodin slyšet dětský smích. Na ulicích kolem jsme jezdili na kole, hráli vybíjenou atd. Je škoda, že toto moje děti už nemůžou. Jezdí tady mnohem více aut, hřiště zmizelo a po poli díky ne úplně zodpovědným pejskařům mohou chodit už jen odvážlivci, kteří se nebojí, že si s sebou něco odnesou na botách. Přitom je to místo, které úplně vyzývá k procházkám, posezení a hraní.
Nesouhlasím s jakoukoliv zástavbou této plochy. Mým přáním a přáním celé mé rodiny je parkové využití této plochy s hřištěm pro děti, vysázením stromů, lavičkami, s fontánou či jiným vodním elementem a třeba i rozhlednou.
Pokud se plocha zastaví, naprosto se atraktivnost celé lokality znehodnotí.

29. 3. 2018, 11:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-19

Smysluplné zachování zeleně

Martin Lacina:

Hanspaulku, dle mého názoru, charakterizují rodiné nebo činžovní vily s poměřně velkou zahradou a vzrostlými stromy, mnoho zelených ploch, klid a bezpečí. Mezi domy jsou, díky zahradám, průhledy. Obecně jsem tedy odpůrce nové výstavby a zelených plochách, systémem rozdělení pozemku na co nejvíce parcel. Na Hanspaulku nepatří vysoké budovy. Naopak bych se nebránil moderní architektuře.

Transformační plocha 411/322/2146 je umístněna v ose pohledu od Hanspaulského zámečku a měla by být spojnicí mezi parkem u zámečku a nově založeným parkem "Centrální park Hanspaulka" Zastavěním by došlo, nenávratně, k zničení záměru vybudovat park. Zároveň by logicky vzrostlo dopravní zatížení v oblasti, které již nyní překračuje limit klidné čtvrti. Plocha je nyní díky komunitě postupně kultivovaná a vzniké unikátní možnost, že si obyvatelé budu jí prostor podle svých potřeb. Pokud jej buduje město, nikdy se to zcela nepovede.

Transformační plocha 411/322/2147 byla využívána k rekreaci odpočinku a sportu. V rámci prapodivné akce developera bylo zrušeno, bez náhrady, fotbalové hriště, kde se od rána do večera střídali generace. Před mnoha lety bylo přislíbeno obnovení hřiště, k čemuž nedošlo. Plocha má potenciál spojit rekreční (odpočinkový) charakter se sportovním. Kromě malého hřiště na nohejbal na Pernikárce, není na Haspaulce žádná větší veřejná sportovní plocha! Prostor před usdlostí na Špitálce nyní nabízí jedinčný a dosud nevyužitý prostor pro společné setkávání komunity, rekreaci a sport, i vzhledem k nízkému provozu na přilehlých komunikacích. Zástavba, či dokonce tak hustá jak bylo delvelopery zamýšleno, duch lokality zabije.
Hanspaulka nepotřebuje další obytnou výstavbu - potřebuje zachovat zelené plochy a využít je (hřiště, cvičící stroje, běžecké cesty ...), potřebuje revitalizaci komunikací.

29. 3. 2018, 13:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-20

Lokalitu charakterizuje zeleň, o kterou má přijít?!

Nada Koubová:

Pro lokalitu Hanspaulky je typické množství zeleně, at už jsou to upravované parky, zahrady u domů či méně upravované volné zelené plochy. Je vybudována na bývalých vinicích, v plánu označována jako Zahradní město. Transformační plochy 411/322/2146 a 411/322/2147 se sice nabízejí k zástavbě, ale pouze technicky vzato, pro zachování rázu lokality je nezbytné plochu neumrtvit bytovou zástavbou, ale nechat jako významný přírodní prvek, který přispívá k životu lokality (potkávání sousedů,pejskaři, hry dětí, výhledy na Prahu...) Veškerá zeleň v Praze činí život ve městě přijatelnější a měla by se likvidovat pouze v nezbytných případech, což není tento. Zastavění výše uvedených ploch zásadně naruší ráz lokality Hanspaulky.

29. 3. 2018, 14:54
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1a-21

Další bytové domy!?

Blažena Sedláčková:

Dobrý den, na Hanspaulce žije naše rodina více než 55 let. Jsme proti zástavbě v lokalitě 322 Hanspaulka Špitálka 411/322/2146 a Šárecká 411/322/2147, která je památkovou lokalitou nebo již není?
Lokalita Šárecká byla zemědělská půda, kde se pěstovalo obilí do roku 1968, kdy se posekalo a na strništi se 21.8.1968 usadila ruská vojska s namířenými děly na Prahu. Když toto vojsko po několika měsících opustilo pole plné nepořádku, nechalo se zarůstat do dnešní podoby. Celá Šárecká ulice byla kdysi lemována živým plotem, který se pravidelně stříhal. Nyní je přerostlý a nevzhledný. Ošetřovalo se i zábradlí vedoucí podél ulice.
Již jednou se zde mělo stavět, za komunismu, kolem roku 1980. Podepisovala se petice proti zástavbě, o kterou měli zájem vysocí politici. Nestavělo se! Po roce 1989 byla tato půda vrácena původním majitelům. Podle veřejně dostupné informace byl tento pozemek odkoupen koncem roku 2017 hl.městem Praha a z pole (zeleně) má být stavební pozemek. Bylo slibováno starostou Chalupou a vedením MÚ P6, že tato lokalita bude přírodním parkem pro Hanspaulku. Co naši současní zastupitelé, postaví se za nás a za zachování zeleně, jako je to všude v civilizovaném světě, ve středu měst...

30. 3. 2018, 18:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-22

Zelené plochy kolem bytovek mezi ulicemi Na Pískách, Sušická a Na Viničních horách

Jitka Janáková:

Rozhodně se zasazuji o to, aby zelené plochy kolem bytovek mezi ulicemi Na Pískách, Sušická a Na Viničních horách byly zařazeny do kategorie "Park ve volné zástavbě", jelikož svým využitím i velikostí odpovídají zeleným plochám kolem bytových a panelových domů v oblasti Sídliště Červený Vrch, které v kategorii Park ve volné zástavbě již jsou! Zelené plochy kolem bytovek jsou jediné plochy využívané okolními obyvateli k rekreaci, pro děti atd.

31. 3. 2018, 10:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-23

Marketa Kudlacova:

Připojuji se k tomuto komentáři.

31. 3. 2018, 10:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-23-0
 
 

Jitka Bělinová:

I já žádám, aby bylo jasně dané, že plochy mezi nynějšími bytovými domy v ulici Na Pískách, Sušická a Na Viničních horách zůstanou nedotčené a tím pádem nezastavitelné. Ať jsou vyznačené zeleně.

10. 4. 2018, 20:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-23-1
 
 

Jan Bělina:

Ano, s tímto souhlasí a připojuji se.

13. 4. 2018, 10:35
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1a-23-2
 
 

prostor lokality

Magdalena Tayerlová:

Celou lokalitu Hanspaulka vnímám jako přírodu s domy; zásadní je jejich nenásilná propojenost.

1. 4. 2018, 21:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-24

Bydlení v zeleni

Kristýna Králová:

Vzhledem k velkému množství zelených ploch je Hanspaulka velmi příjemnou čtvrtí k bydlení. Nejenže jednotlivé domky jsou obklopeny zahrádkami, ale především je zde mnoho parků i parčíků s mnohdy již vzrostlými krásnými stromy. Byli bychom velice neradi, pokud by tyto zelené plochy v budoucnu měly být zastavěny.
My bydlíme v ulici Na Pernikářce, na malém "náměstíčku", kde je v současnosti park. Všimli jsme si, že v metropolitním plánu tento park není označen jakožto zelená plocha, ale je označen šedou barvou, to znamená, že by v budoucnu mohl být zastavěn. Tato plocha ale vždy byla parkem, ve kterém jsou nyní již vzrostlé stromy a který by zcela jistě měl být zachován. Mohl by být případně revitalizován - v minulém roce již byl vytvořen návrh na revitalizaci parku i celého náměstíčka - v žádném případě by však neměl být zastavěn. Upozorňuji tedy na to, že v plánu je chyba: park by neměl být označen jako zpevněná plocha, ale jako parkově upravená a nezastavitelná část náměstí.

2. 4. 2018, 10:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1a-25

Robert Král:

Zcela souhlasím s tímto komentářem.

2. 4. 2018, 14:24
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-25-0
 
 

Stále ještě zelená rezidenční čtrvť

Zuzana Kepková:

Bohužel s každým dalším plánem přicházejí změny s důrazem na větší zastavěnost daného území místo aby se řešil opak, tj.jak zlepšit silnice, kde vysadit novou zeleň, co zrevitalizovat, případně jak do krajiny přidat vodu.
Zásadně nesouhlasíme s jakýmkoliv převáděním parkové plochy na další zastavěné území.

2. 4. 2018, 23:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-26

Hledají úředníci v MČ Prahy 6 příležitost zpeněžit zelené plochy?

Pavel Pollak:

V úvodu projektu se píše, že zelené plochy jsou největší hodnotou, kterou je třeba rozvíjet a chránit. Lokalita 322. Kdo se a proč rozhodl lokalitu 322 rozprodat na stavební parcely? Zeleň je opravdu to nejcennější to co na Hanspaulce máme a nechceme, abychom o ně díky nenasytným developerům a zkorumpovaným úředníkům a architektům přišli.
Zásadně nesouhlasíme s jakýmkoliv převáděním parkové plochy na další zastavěné území.

10. 4. 2018, 17:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-27

zeleň a prostor

Petr Polívka:

Myslím, že Hanspaulka má své kouzlo právě pro velké množství zeleně. Tím, že by se zde stavělo, by se ráz tohoto místa naprosto zničil.

24. 4. 2018, 08:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-28

Hanspaulka a jeji Genius loci

Jarmila Kohoutova:

Hanspaulka byla vždy vnímána jako klidová, rezidenční čtvrť plná zeleně. Bohužel v poslední době je stále zřetelnější snaha tento stav změnit a stavět všude, kde je to jen trochu možné. Jsem proto pro zachování zelených ploch mezi bytovkami v lokalitě Na Viničních Horách, Sušická a Na pískách . Stejně tak žádám o změnu označení "malého náměstíčka" Na Perníkářce na zelenou plochu tak jako je to nyní.

Jarmila Kohoutová

27. 4. 2018, 09:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1a-29

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 14) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Převažující zeleň

Petr Svoboda:

V lokalitě Hanspaulky je velmi příjemné bydlení, hlavně díky rozumné plochy zeleně. Je důležité zachovat přírodní ráz Hanspaulky i pro další generace a rozumně korigovat další výstavbu.

Nesouhlasím s navrhovanou zástavbou plochy 411/322/2147. Tato část vždy sloužila jako přírodní oblast s možností setkávání občanů, venčení psů, a měla by občanům sloužit dál. Vhodné užití této plochy bych viděl jako park s vodním biotopem a např. přírodním dětských hřištěm.

Stejně tak, navrhnované zastavění plochy 411/322/2146 je naprosto nesmyslné a nesystémové. Jedná se o unikátní přírodní oblast s výskytem mnoha živočichů a výrazně přispívající ke klidnému rázu oblasti. Její zastavění (i částečné) by bylo neopakovatelnou chybou.

Pro rozvoj bytové zástavby je v oblasti mnoho míst, kde výstavba neuškodí a vhodně doplní stávající stavby, oblasti 411/322/2146 a 411/322/2147 to rozhodně nejsou.

3. 3. 2018, 14:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-0

Klid a zeleň

Marie Svobodová Fialová:

Je tu zeleno, ráno slyšíte zpívat ptáky, občas zahlédnete bažanta a divokého králíka. Jsou tu parky, některé parádně divoké (Hanspaulský park) některé udržované, jsou tu dětská hřiště, Sokol, místa k setkávání (louka pod Zámečkem)...ale vlastně vše se tu točí kolem zelených ploch a parků. V létě jsou na nich koncerty a dětské dny, na podzim pouštíme draky, v zimě se na nich sáňkuje, staví sněhuláci a pozoruje novoroční ohňostroj.

A pak jsou tu staré vily a staré tajemné zahrady a občas i opravdu hezká novostavba nebo rekonstrukce.

3. 3. 2018, 21:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-1

Výhled na Prahu

Kateřina Hlavová:

Jedním z mnoha plusů Hanspaulky je krásný výhled na Prahu, na Hrad i na Vltavu.Na zoologickou zahradu a Bohnice a i dál na moderní stavby na Pankráci atd.A samozřejmě Petřínská rozhledna.A to vše se dá spatřit právě od "Zámečku" a z divokého parku pod ním ( plocha 411/322/2146) a to samé splňuje lokalita u Špitálky-411/322/2147.
Pouštíme zde na podzim draky , sáňkujeme ,když je sníh.
Myslím, že by stálo za to zbudovat tu opět nějaký rybník nebo tekoucí potok.

6. 3. 2018, 16:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-2

Zeleň

Jindřiška Fialová:

Je tady krásné bydlení, zeleň a ještě odtud nezmizel život , i když je tu o hodně méně zvířat i ptáků. Také včel a čmeláků ubývá. Proto je potřeba zachovat obě lokality 411/322/2147 a 411/322/2146. Chybí mi tu vodní plocha. Rybníky, které tu byly u zemědělských usedlostí, zanikly.

15. 3. 2018, 21:25
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-3

Kombinace zeleně a obytné zony

Martina Borovková:

Kombinace zelených ploch (viz. dotčené území, které slouží nyní jako parky a které jsou také spojovacími přírodními cestami!) a krásných většinou hezky zrekonstruovaných vil. Členitost lokality, klid, zázemí a bezpečnost.

22. 3. 2018, 19:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-4

Hodnota lokality

Lenka Palatová:

Jednoznačnou hodnotou dané lokality je blízkost k přírodě. Dostatek prostoru mezi domy, nezahuštěná zástavba kombinovaná se zelení. Propojení zeleně a původního krajinného systému s domy a lidskou činností - v míře, která je příjemná pro život.

28. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-5

Krásné místo s výhledy a plné zeleně

Iveta Štamposká:

V této lokalitě bydlím celý život a vždy jsem se domů vracela s pocitem, že se vracím na místo, kde je mi příjemně. Největší přidanou hodnotou této lokality je zeleň a výhledy na město. V poslední době se zastavuje čím dál více ploch bez ohledu na kvalitu života. Bydlíme přímo u plochy 411/322/2147, která prošla také jistou proměnou. Nejdříve zde bylo pole, na kterém jsme si jako děti mohli hrát a naproti v ulici Na Špitálce bylo hřiště, kde byl od rána do pozdních večerních hodin slyšet dětský smích. Na ulicích kolem jsme jezdili na kole, hráli vybíjenou atd. Je škoda, že toto moje děti už nemůžou. Jezdí tady mnohem více aut, hřiště zmizelo a po poli díky ne úplně zodpovědným pejskařům mohou chodit už jen odvážlivci, kteří se nebojí, že si s sebou něco odnesou na botách. Přitom je to místo, které úplně vyzývá k procházkám, posezení a hraní.
Nesouhlasím s jakoukoliv zástavbou této plochy. Mým přáním a přáním celé mé rodiny je parkové využití této plochy s hřištěm pro děti, vysázením stromů, lavičkami, s fontánou či jiným vodním elementem a třeba i rozhlednou.
Pokud se plocha zastaví, naprosto se atraktivnost celé lokality znehodnotí.

29. 3. 2018, 11:16
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-6

Vzdušnost

Martin Lacina:

Hanspaulka působí "vzdušně". Domy nejsou vysoké, jsou mezi nimi rozestupy tvořené zahradami, mezi domy jsou výhledy na město i zeleň. Lokalita je relativně klidná a bezpečná. To jí charakterizuje, proto tu lidé bydlí. Pokud tento duch lokality bude narušen - dopravou, zástavbou - stane se z Hanspaulky jen další nezajímavá městská čtvrť.

29. 3. 2018, 13:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-7

Unikátní lokalita

Nada Koubová:

Lokalita Hanspaulky je unikátní, charakteristická zelení a klidem a "hotová", s komunitou lidí, kteří se znají generace. Nejde o novou sterilní čtvť na okraji mezi poli, která se může do nekonečna zvětšovat. Kapacity školky, školy a parkovacích míst jsou naplněny, další bytová výstavba není žádoucí. Je to jedno z mála míst v Praze, kde mohou děti volně venku běhat po trávě a ne se mačkat na betonovém pidihřišti.

29. 3. 2018, 15:05
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1b-8

Jitka Bělinová:

Nechme Hanspaulku takovou, jaká je, nezastavujme ji dalšími domy. Ať zůstane zahradním městem, které má pro obyvatele i případné návštěvníky kouzlo. Nechtějme mít místo, kde žijeme, ucpané zástavbou.

10. 4. 2018, 20:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-8-0
 
 

vztah k lokalitě

Magdalena Tayerlová:

Kvalita lokality Hanspaulka souvisí samozřejmě se všudypřítomnou zelení a z toho plynoucího pocitu volnosti v celé lokalitě, kterou nemůžeme nevnímat, samozřejmě ani v nejbližším okolí bydiště. Na tom se podílí všichni obyvatelé Hanspaulky, zejména majitelé jednotlivých objektů a zahrad, zejména tam, kde rodiny žijí již několik generací.

1. 4. 2018, 22:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-9

Vzrostlé stromy

Kristýna Králová:

Hanspaulka je čtvrť plná zeleně, díky které má člověk pocit, že nežije ve městě, ale na vzdušném předměstí plném parků. Na rozdíl od mnohých příměstských částí Prahy, kde se staví nové domy, a kde se zahrádky teprve nově zakládají, máme již na Praze 6 parky s krásně vzrostlými stromy. Toto považuji za vůbec nejkrásnější rys naší čtvrti.
Tyto parky jsou však v metropolitním plánu mnohdy uvedeny jakožto plochy určené v budoucnu k zastavění.

Několik příkladů:
1. Náměstíčko u ulice Na Pernikářce je označeno jako šedá plocha, nikoliv zelenou barvou jakožto parkově upravená část náměstí
2. Prostory mezi bytovými domy nad ulicí Sušická jsou označeny bíle, jako by se tam mělo stavět. V současnosti jsou však mezi těmito domy zelené plochy určené k relaxaci a dětská hřiště, což je velice potřebné.
3. Plocha kolem Tesca mezi ulicemi Krocínovská a Na Pískách je označena bíle a nikoliv zeleně, i když tam rostou vzrostlé stromy, například gingko biloba

2. 4. 2018, 10:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-10

Robert Král:

Zcela souhlasím s tímto komentářem a zdůrazňuji, že je nutné co nejvíce zachovávat zeleň a co nejméně stavět.

2. 4. 2018, 14:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-10-0
 
 

Jitka Bělinová:

S tímto komentářem na 100% souhlasím.

10. 4. 2018, 20:14
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-10-1
 
 

Jana Bělinová:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem, rozhodně není vhodné, aby se v těchto oblastech stavělo. Je zde zeleň, která by se měla zachovat.

13. 4. 2018, 20:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1b-10-2
 
 

Jaroslava Polívková:

Také souhlasím a nedovedu si představit, že na těchto plochách by měly vyrůst nové domy.

18. 4. 2018, 13:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-10-3
 
 

Klidné a zelené bydlení

Zuzana Kepková:

To je důležité pro nás pro všechny, pro důstojné a příjemné žití, nikoliv jen přežívání.

2. 4. 2018, 23:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-11

Zachování zeleně

Jaroslava Polívková:

Mezi současným územním plánem a MPP výrazně ubylo nezastavitelných zelených ploch, které mají velký rekreační potenciál a jsou hojně využívány pro odpočinkové a sportovní aktivity. Tato území by měla být trvale vyjmuta z možnosti jakékoliv zástavby. Není náhodou lokalita Hanspaulka památkově chráněná? Myslím, že Hanspaulka nepotřebuje další developerské projekty, kdy se zájmy jednotlivců prosazují na úkor občanů zde žijících. Proto nesouhlasím s převáděním zelených ploch na zastavitelné území!

13. 4. 2018, 12:39
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1b-12

hodně zeleně, atmosféra vesnice

Petr Polívka:

v lokalitě Hanspaulka je malá koncentrace velkých budov, tzn. že je tu málo lidí a tudíž se skoro všichni známe. Zdravíme se jako je to na vesnici. Je tu prostě krásné prostředí, které bychom nechtěli ztratit.

24. 4. 2018, 08:20
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1b-13

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Doprava - rychlost

Marie Svobodová Fialová:

Problémová je doprava - jednak stav povrchu na vozovce a často i chodnících, ale především z hlediska aut. Jezdí rychle, často ignorují značky a přednosti z prava. Auta Hanspaulkou projíždějí, aby se vyhnuly zacpanému Vítěznému náměstí a ráno dost pospíchají. Ulice Na Pískách má zvýšené přechody a nejde zde jet rychle, ale Šáreckou projíždí aut také hodně a zde nic takového není. Chybí přechody, zpomalovací prahy, snížení rychlosti v celé oblasti a hlavně zúžení komunikace (velká SUV se bojí, že by se jim odřel lak a zpomalí...). Rychlost 50 km/h je velmi často překračována a na přechodu v zatáčce je pro děti velmi nebezpečné přecházet. V oblasti "Legolandu" jsou roky smyté přechody a nejsou obnovovány. Hanspaulka se také stala odstavnou a parkovací plochou aut z Dejvic i odjinud. Hodily by se stálé veřejné kontejnery na bioodpad, jsou tu přemnožení potkani a mít vlastní kompostér na zahradě plný šlupek od ovoce a zeleniny je vysloveně nebezpečné.

3. 3. 2018, 21:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1c-0

Odložená auta bez SPZ, nevzhledné zelené zábradlí.

Kateřina Hlavová:

Myslím ,že se Hanspaulka po zavedení parkovacích zón stala odkladištěm aut.Auta bez SPZ zarůstají do asfaltu ,obrůstají mechem a hlavně blokují parkovací místo.
Dále se to tady po zavedení zón výrazně zahustilo zaparkovanými auty přes den a tím se zvýšil průjezd naší lokalitou.
Kolabující doprava kolem Kulaťáku nutí řidiče si to krátit přes náš kopec a né všude jsou retardéry nebo zpomalovací prvky.
Zelené zábradlíčko v ulici Šárecká je jak pozdrav z minulosti, nechápu jeho funkci, naopak pokud chci zaparkovat u kraje a vystoupit, tak musím v dostatečné vzdálenosti a pak trčím do ulice.

6. 3. 2018, 16:28
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1c-1

Parkování aut

Martina Borovková:

Parkování aut na ulici Šárecká v dolní části a v horní části vedoucí k ulici Na Pískách je příliš mnoho zaparkovaných aut podél silnice. Je to nebezpečné a je jen otázkou času , kdy přijde nějaká kolize aut.
Nehezké oplocení na kopci u Hanspaulského zámečku (žluto-červené), mohlo by být zelené.

22. 3. 2018, 19:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1c-2

Zkratka mezi ul. Jugoslávských partizánů a Evropskou

Jindřiška Fialová:

Po dokončení tunelu Blanka se stala ul. Jugoslávských partyzánů, Vítězné nám. a Evropská těžko průjezdné. Ulice Na Pískách a Šárecká slouží jako zkratka pro auta, která se zácpě chtějí vyhnout. V ul. Šárecká by bylo vhodné nainstalovat alespoň zpomalovací pásy, v useku pod zámečkem by byla vhodná obytná zóna.

27. 3. 2018, 19:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1c-3

Milena Harveyova:

Tento problem je nejen mezi touto spojkou. Město by se mělo zabývat výstavbou adekvatních parkovacich zařizení na konečnych stanicích metra, aby občané dojíždějíci za prací do Prahy nezatěžovali existujicí komunikace a parkovací plochy pro obyvatele a návštěvniky restaurací, obchodů a dalších podniků v okrajových částich Prahy. Tuto zátěž pociťujeme výrazně na Praze 6.
Snaha o nahrazeni zelenych ploch zastavbou je naprosto nepripustna. Považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...

29. 3. 2018, 23:43
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1c-3-0
 
 

Negativní vlivy zástavby

Lenka Palatová:

Jako negativní vnímám postupné mizení zelených ploch a zahušťování zástavby, což má vliv na zhoršující se situaci v dopravě.
Zahušťováním výstavby, zvětšováním objemu staveb a zvyšováním staveb se postupně mění charakter Hanspaulky - a místo volné obytné zástavby s velkým množstvím zeleně začíná být daná lokality stísněnější.

28. 3. 2018, 15:56
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1c-4

Doprava a smrad

Martin Lacina:

V posledních letech je stále častěji cítit čistička a to tak, že se nedá po ránu ani vyvětrat. K čemu je, že na velké zahradě kvetou kytky a zpívají ptáci, když se bojíte otevřít okno, aby jste nedýchali žumpu.
Lokalitě chybí plán a postupná revitalizace komunikací. Nejen, že jsou rozbité, ale především nereflektují současné dopravní potřeby. Je třeba hledat rovnováhu mezi parkovacími místy, průjezdností i průchodností pro pěší. Zavedení parkovacích zón vytlačuje auta do další ulic - zatímco je spodní část Zengrovy ulice prázdná (i v noci jsou tu desítky parkovacích míst), v ulici na míčance stojí auta i křižovatce, v několika řadách.
Lokalita se stala tranzitní zkratkou mezi Jug. partizánů a Evropskou :-(

29. 3. 2018, 14:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1c-5

doprava

Magdalena Tayerlová:

Problematické chování neukázněných řidičů, které vedlo k instalování zpomalovacích pruhů na hlavní komunikaci ,zejména v ul. na Pískách.

1. 4. 2018, 22:17
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1c-6

Soustřeďme se na zvelebování, nikoliv zabírání toho co je ještě volné

Zuzana Kepková:

Je potřeba doopravit silnice a chodníky, obnovit starou zeleň a osázet prázdné travnaté plochy, na Hanspaulce obecně chybí zdroje vody, kde v minulosti byly tůňky nebo potůčky, dnes je vše zasypáno

2. 4. 2018, 23:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1c-7

Náměstíčko Na Pernikářce

Jindra Prchalová:

Zásadně nesouhlasím se změnou Metropolitního plánu, kde stávající "zelená" plocha je změněna na "šedivou". Na zmíněném náměstíčku je v současné době dětské hřiště (včetně komunikace).Myslím, že toto využití je lepší než parkoviště.
Prchalová

27. 4. 2018, 12:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1c-8

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 12) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

zachovat výhled

Kateřina Hlavová:

Já osobně bych nejraději na lokalitu 411/322/2147 umístila nějakou lehkokonstrukční rozhlednu( dřevěná , kovová nebo kombinace) , tak aby nehyzdila a moc nebránila ve výhledu, ale aby si každý výletník mohl ještě lépe užít výhled na celou Prahu.
Dále bych tu vysázela park , aby tu byl v létě i nejaký stín, dostatek laviček a dětské hřiště.V této lokalitě žádné není, a kdyby to šlo tak dostatek vodních prvků a pítko popřípadě WC.
Lokalitu pod Zámečkem 411/322/2146 bych ponechala divokou a přírodní tak jak je, jen bych to ráda doplnila o nějaký malý rybníček, protože v letních vedrech nemají ptáci a zvířata kde pít.

6. 3. 2018, 16:37
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-322-1d-0

Marie Svobodová Fialová:

Naprosto souhlasím!

15. 3. 2018, 15:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-0-0
 
 

Daniel Bursák:

NAsprosto souhlasím

30. 3. 2018, 22:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-0-1
 
 

Jitka Bělinová:

Úžasný nápad:-)

10. 4. 2018, 20:17
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-0-2
 
 

Důležité prvky, průhledy, dominanty, přírodní památky

Sylva Dolenská:

Důležité prvky - 411/322/2147 historicky výhledové místo, ochrana Pražského Hradu
Průhledy - obě plochy mají výhled na celou Prahu
Dominanty- 411/322/2147 dominantou je kostel sv. Matěje, který by po zastavění plochy už nebyl vidět. 411/322/2146 dominantou je hanspaulský zámeček na straně jedné, usedlost Kotlářka na druhé, a sad po třetí straně. Zastavění plochy by tyto prvky oddělilo a zničilo charakter místa.
Přírodní památky - miniaturní rokle v místě bývalého potoka na jižní straně 411/322/2146. Stavba bytového domu nebo bytových domů v její blízkosti by vedla k zániku tohoto krajinného prvku. Metropolitní plán by měl obnovit vodní tok a naplánovat rybníček v kotlině.

6. 3. 2018, 17:47
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-1

Jana Raskova:

Podporuji důležitost území 411/322/2147 jako historicky důležité místo výhledu na Pražský Hrad. A zasazuji se o jeho zachování v podobě parku pro budoucí generace.

31. 3. 2018, 18:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-1-0
 
 

Park Růžák

Anna Maternová:

Ráda bych zachovala park Růžák tak, aby plnil funkci hřiště pro děti.
Po přečtení brožury týkající se revitalizace Centrálního parku Hanspaulka-Kotlářka probíhající od roku 2010 a jehož je Růžák součástí, mám poněkud obavy o záměry s parkem Růžák, který byl rozšířen po zrušení ulice Turkovské. Prý je v plánu udělat hřiště dole v hrušňovém sadu, který je nad ulicí Na Kotlářce a z Růžáku odstranit prolézačky, ale já si myslím, že dostupnost Růžáku je nenahraditelná. V současnosti jsou v parku vysazeny růže a chodníčky vysypány štěrkem, což je estetické, ale dříve se v parku dalo jezdit na koloběžkách, bruslích a bylo zde více prolézaček. Aby vzhled parku zapadal do historických představ růžového parku pod zámečkem, bylo by možné vyměnit stávající prolézačky za prvky surového/opracovaného dřeva, ale počet prolézaček navýšit. Nedělat z Růžáku jen místo, kam se dá sednout a nic víc.
V příloze přikládám takový návrh, v jakém duchu by prolézačky mohly být.

14. 3. 2018, 17:50
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-322-1d-2

Daniel Bursák:

Zcela souhlasím

30. 3. 2018, 22:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-2-0
 
 

Průhled U Hadovky a Nad Komornickou a Vyhlídkové místo pro všechny.

Marie Svobodová Fialová:

Není pravda, že Hanspaulka má jen dva průhledy (v ulici Na Hanspaulce a Za Hanspaulkou). Další máme v ulici U Hadovky a částečný i v ulici Nad Komornickou, v tom druhém je navíc nádherná kaplička a je to místo s obrovskou mystikou otevřené všem! Zachovejte je, v MPP vůbec vyznačeny nejsou. Hanspaulský zámeček je určitě také historicky hodnotný, jenže je kompletně uzavřený a obehnaný plotem....škoda, mohlo to být přirozené centrum celé Hanspaulky.

Také má Hanspaulka velmi oblíbené vyhlídkové místo, jezdí sem lidé z celé Prahy a nádherně se tu pozoruje ohňostroj. Je to desetiletí využívaný park pod ulicí Na Špitálce. Zcela nepochopitelně nyní zařazen do transformační plochy pro novou zástavbu - s čímž rozhodně nesouhlasíme.

Dalším jedinečným vyhlídkovým místem je prostor pod Zámečkem, i zde se chodí lidé kochat výhledem na Prahu. Rozhodně není v zájmu nás ani budoucích generací toto jedinečné místo zastavět domy!

15. 3. 2018, 21:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-3

Zámek Hanspaulka a jeho park

Martina Borovková:

Zámeček Hanspaulka a jeho přilehlý park k úpatí Dejvic.
Zachování výhledů ze současných parků dotčených pozemků - 411/322/2146 a 411/322/2147! Nejen kvůli nádherným výhledům místních občanů, ale i pro turisty hojně navštěvující naši oblast!

22. 3. 2018, 19:15
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-4

Zeleň

Jindřiška Fialová:

Lokality 411/322/2146 a 411/322/2147 je třeba zachovat pro rekreaci a odpočinek obyvatel Dejvic a Hanspaulky - ne všichni mají zahrady. Jsou zde krásné výhledy na Prahu. Již dnes jsou obě lokality hojně využívány.

27. 3. 2018, 19:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-5

Jana Raskova:

Souhlasím se zachováním těchto zelených ploch pro účely rekreace obyvatel i návštěvníků této oblasti

31. 3. 2018, 18:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-5-0
 
 

Co je hodno ochrany

Lenka Palatová:

1) V lokalitě, resp. v okolí lokality 322/2147 se nachází velké množství kulturních památek, které si zaslouží pohledovou ochranu. Např. Špitálka byla historicky hláskou Pražského hradu - bylo důležité pohledové propojení s hradem. Je-li Špitálka kulturní památkou, byla bych i pro zachování jejího charakteru jako hlásky. Obdobně jedinečnou stavbou je např. i Moelzerova vila nebo vila Lídy Bárové. Obě tyto vily patří k architektonickým skvostům a jistě by bylo dobré chránit nejen samotné vily jako takové, ale i jejich okolí a pohledy na ně.
2) V lokalitě 322/2147 se vyskytují vzácní a chránění živočichové. Pokud vím, místní OS má k dispozici příslušný posudek. Vzácní a chránění živočichové si jistě zaslouží i ochranu před případnou stavbou = zachování lokality jako zeleň.

28. 3. 2018, 16:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-6

Průhledy, výška staveb

Martin Lacina:

pro Hanspauku je zásadní, aby zástavba nebyla přiliš hustá a vysoká. Např. zmiňovaný "Legoland" tzn. domy mezi ulicemi Na Míčánce a Hanzelkova/Štiplova jsou ukákou toho, jak by to nemělo vypadat. Výška je ještě přijatelná, ale mezi domy není průhled, tak typicky pro tuto lokalitu. Ve snaze vytěžit co nejvíce z protoru, jsou domy nalepené jeden na druhý.
Zelené zahrady, parky a stromy - to je to co sem patří. Určitý prvek divokosti přírody, který připomíná blízkost Šárky. Ideální místo pro takový "neřízený" park je plocha 411/322/2146 ve spojení s nedávno zřízeným Hanspaulským parkem.
Hanspaulku charakterizují rodinné, případně činžovní vily. Nepatří sem bytové domy, kancelářské objekty. Na Hanspaulku nepatří business, ale kultura, sport a relaxace. Lokalitou vnímám spojenou s hudbou, architekturou, zelení.
Na Haspaulce žije mnoho umělců - sochařů. Bylo by přeci krásné obohatit Haspaulské parky o jejich díla.

29. 3. 2018, 14:21
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1d-7

Zachování výhledu na Střešovice

Daniel Bursák:

V prostoru mezi stanicí metra Bořislavka a ulicí Na Pískách je třeba zachovat výhled na protilehlý svah Střešovic z dominantou kostela sv. Norberta. Nahrazení tohoto vizuálního propojení Střešovic a Hanspaulky ničí unikátní charakter oblasti. Výška stavby plánovaných budov na lokalitě 411/120/2324 (plánované obchodní centrum Bořislavka) toto musí respektovat.

30. 3. 2018, 22:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-8

Lucie Bursáková:

SOUHLASÍM. Nahradit pohled na Sv. Norberta pohledem do oken sterilně vyhlížejících kanceláří je nepřípustné!

30. 3. 2018, 23:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1d-8-0
 
 

stavební památky, výhledy trvalé hodnoty a jejich ochrana

Magdalena Tayerlová:

Obě v MPP uváděné plochy s předpokládanou další bytovou výstavbou, tj. 411/322/2146 a 2147 spojuje oprávněně jejich mimořádnost. Plocha 2147 mezi ul. Na Kodymce, Na Špitálce, Na Fišerce a Neherovská pro svojí polohu, umožňující pohled na Prahu, ale s dosud možným odstupem také studium funkcionalických staveb, jichž využívají studenti i účastníci dalších exkursí. Plocha 2146 svým charakterem s přirozeným rostlinstvem umožňujícím přežít živočichům (bažant, zajíc,ježek atp.) poblíž vyústění centr.parku Hanspaulka, nad kompletně rekonstruovanou pův.viniční usedlostí Kotlářka, která je spolu s usedlostí Špitálka jedinou historickou stavbou tohoto typu v této části Hanspaulky. V případě výstavby nad Kotlářkou by
se zcela změnil ráz tohoto místa a podmínky pro živočišnou vegetaci by byla zcela zničena a byla by v zásadním nesouladu také se zámečkem Hanspaulka.
Bytová výstavba na obou plochách by znamenala nevratné ztráty.

1. 4. 2018, 23:09
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1d-9

Parky a zahrady

Robert Král:

Charakteristickým prvkem Hanspaulky je zeleň, a to nejen velké parky jako les kolem Baby nebo les podél ulice Nad Šárkou, který přechází dolů v Tichou Šárku, ale také různé menší parky a parčíky. Pokud o tyto zelené plochy přijdeme, nebude už Hanspaulka tak krásnou čtvrtí, příjemnou k životu. Zástavby přibývá a co mi velice vadí je, že nové stavby svou velikostí většinou zaberou celou parcelu a nezbývá tak již místo pro zahradu. Přitom krásné zahrady jsou dalším z typických prvků Hanspaulky. Staré vilky se v současnosti boužel bourají a místo nich se stavějí obří monstra bez jakékoliv zahrady.

2. 4. 2018, 14:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-10

Obnovte krajinné prvky co byly zničeny

Zuzana Kepková:

Zatím se bohužel spíše ničí než obnovuje. Nám ve městech chybí příroda a zejména pak spojení lesů s vodou. Na Hanspaulce bylo více krajinných prvků, stačí dohledat staré mapy.

2. 4. 2018, 23:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1d-11

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 3) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Zastavitelná plocha?

Sylva Dolenská:

Obě plochy jsou v plánu popsány jako zastavitelné. Připouštím, že jsou zastavitelné, konec konců dnes se např. staví na umělých ostrovech na moři. Ale za jakou cenu, nejen vyjádřenou v penězích, ale i ve smyslu škody napáchané na okolní krajině? Korigovala bych na "zastavitelné po úpravě okolí". Lokalita 411/322/2146 je na členitém pahorku, který by nepochybně vyžadoval zpevnění pro zástavbu. Zničilo by se tak okolí, včetně rokle na jižní straně a prostoru pro hřiště na straně východní.

6. 3. 2018, 18:00
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1e-0

Zahradní město nejsou jen samé domy, ale i parky pro všechny!

Marie Svobodová Fialová:

Zahradní město ale neznamená jen domy a domy a domy, zahradní město přeci tvoří i parky! Dva zelené průhledy v ulici Na Hanspaulce a Za Hanspaulkou to nedoženou (navíc jsou pěkně s kopce a park to není) a pokud zastavíme i stávají plně funkční parky, které se z nějakého nepochopoitelného důvodu dostali do transformačních ploch (411/322/2147 a 411/322/2146), tak tu budou opravdu jen domy. Kde se budou lidé setkávat, když nebude žádná volná plocha poblíž jejich domu? A myslíte že starousedlíci v požehnaném věku budou chodit 25 minut daleko, aby se dostali do parku? Cestou, kde není ani jedna lavička....Nebo matky s malými dětmi? Na to vzdálené hřiště prostě ani nedojdou!
Je opravdu veřejným zájmem tu postavit další domy? Nebo je to spíš rozvoj stávajících hojně využívaných parků? My místní máme jasno, chceme parky!

15. 3. 2018, 16:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1e-1

Nic už nezastavovat

Zuzana Kepková:

Zastavěné plochy bylo už dost. Naopak chceme více přírody.

2. 4. 2018, 23:11
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-322-1e-2

Kristýna Králová:

Zcela souhlasím s tímto komentářem, požaduji méně nových staveb a více zeleně.

19. 4. 2018, 19:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1e-2-0
 
 

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 3) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Zachování přírodních ploch

Petr Svoboda:

Návrh metropolitního plánu počítá se zástavbou ploch 411/322/2146 a 411/322/2147. Obě tyto lokality jsou jedinečné svou lokalitou, žijícími živočichy a hlavně slouží všem obyvatelům Hanspaulky.

Navrhované změny ploch 411/322/2146 a 411/322/2147 jsou nekoncepční, nesmyslné. Jelich zástavba je v rozporu se zájmy obyvatel.

Plocha 411/322/2147 v současné době slouží k přirozenému setkávání obyvatel, místo její zástavby by bylo vhodné její význam potvrdit a zrealizovat zde např. park či přírodní dětské hřiště.

Plocha 411/322/2146 je součástí přírodního celku s neopakovatelnou atmosférou, místem výskytu zvěře. unikátní zeleň, kamené zídky. Jedná se o území které je zde netknuté po desítky let a opravdu dotváří atmosféru Hanspaulky. Není problém zde potkat bažanty, zajíce a vyjímečně i srnky. Na to jak je Hanspaulka blízko centra je tato oblast vyjímečně netknutou přírodou kterou by bylo barbarské zastavět.

3. 3. 2018, 14:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1f-0

Bývalé zahradnictví

Marie Svobodová Fialová:

Není mi jasné proč je z lokality Hanspaulka vyjmuta část bývalého Zahradnictví vedle "Kaštaňáku" (park vedle "náměstíčka" se zastávkou autobusu Špitálka). Vždyť toto území k Hanspaulce logicky patří!

3. 3. 2018, 21:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-322-1f-1

Více přírody

Zuzana Kepková:

Co nám schází je více přírody okolo - pro zdraví a relax.

2. 4. 2018, 23:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-322-1f-2

Zpět Pokračovat dále